معرفی آثار و نویسندگان برگزیده هفته کتاب در همدان

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب در مراسم اختتامیه سومین جایزه قلم هگمتانه استان همدان، آثار و نویسندگان برگزیده این دوره معرفی شدند.

در این دوره، در مجموع ۲۳۶ اثر مورد ارزیابی قرارگرفت که پس از داوری مرحله اول ٢١ عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت که از میان آثار یادشده، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل ۲ نفر از داوران، پنج عنوان کتاب، «برگزیده» و ١٢ عنوان کتاب هم «شایسته تقدیر» شناخته شد.

بر پایه آرا هیات داوران سومین دوره جایزه قلم هگمتانه (انتخاب کتاب سال استان همدان) آثار برگزیده در حوزه زبان و گویش های محلی لوح تقدیر به علیرضا گودرزی مولف کتاب فرهنگ عامیانه مردمان شهرستان ملایر اهدا شد.

در حوزه ادبیات–نثر معاصر لوح تقدیر به مصطفی خدامی مولف کتاب هدیه ای از یک جن اهدا شد و نیز در حوزه داستان کودک و نوجوان از مرضیه فعله گری مولف کتاب هیولای من گم شده قدردانی شد.

در حوزه شعر کودک و نوجوان اهدا لوح تقدیر به غلامرضا بکتاش مولف کتاب دستمال خیس ابر تعلق گرفت.

در بخش آثار شایسته تقدیر و در حوزه زبان و گویش های محلی از محمد علی نوریون مولف کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی قدردانی شد.

در حوزه ادبیات _شعر معاصر لوح تقدیر به طور مشترک به محمد پیله ور مولف کتاب آیه های سکوت و احمد آوازه مولف کتاب مجموعه شعر طنز آواضح اهدا شد.

در حوزه ادبیات–نثر معاصر از مهین سموات مولف کتاب سنگ های لق روی دیوار تجلیل شد و در حوزه تاریخ و جغرافیا به طور مشترک از مسعود چوبین مولف کتاب تاریخ یکصدوپنجاه سال کشتی در ملایر، حبیب شرفی صفا مولف کتاب درگزین نامه و جواد نوری مولف کتاب فرهنگ مردم بهار تقدیر شد.

در بخش فعالان حوزه پژوهش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سید حمید حسینی، مریم بخشش و یوسف آرام قدردانی شد و در بخش فعالان فرهنگی لوح تقدیر به محمد برخوردار اهدا شد.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا