رییس پلیس فتای استان اصفهان
پدر و مادرها فعالیت سایبری بچه‌ها را نظارت کنند

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بر ضرورت نظارت والدین بر فعالیت سایبری فرزندان بویژه کودکان تاکید کرد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی روز شنبه افزود: والدین برای کاهش تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزارهای کنترلی، نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی فرزندان خود داشته باشند.

وی بیان داشت: بخشی از زمان تفریح کودکان و نوجوانان در فضای مجازی سپری می‌شود، لذا خانواده‌ها باید نظارت دقیقی بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی داشته باشند و در باره آسیب‌های فضای مجازی به آنها آموزش دهند.

رییس پلیس فتا اصفهان هشدار داد: فضای مجازی یک فضای استاندارد برای کودکان نیست و نظارت نداشتن والدین بر استفاده کودک از این فضا می‌تواند او را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیری قرار دهد لذا بهتر است زمان استفاده از اینترنت توسط والدین برای فرزندان مشخص شده باشد.

این مقام انتظامی افزود: والدین از نصب و استفاده از فیلترشکن توسط کودکان خود جلوگیری کنند زیرا نصب و اجرای این نرم‌افزارها سطح دسترسی کودکان را به محتواهای نامناسب گشوده و حتی ممکن است باعث ایجاد آسیب‌های روحی و روانی در آنان شود.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: نصب نرم‌افزار فیلترینگ خانگی بر روی سیستم مورد استفاده کودکان می‌تواند به خانواده اجازه ‌دهد تا به اشکال مختلف اعم از محدودسازی دسترسی یا گزارش به والدین، بر مصرف اینترنت فرزندان نظارت کنند، بویژه اینکه برخی از این نرم افزارها مخصوص گوشی هوشمند و تبلت و برخی نیز مخصوص رایانه طراحی شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم در باره استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا