آغاز ساخت ساختمان زیست‌بوم نوآوری جهاد شریف

 رییس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف از آغاز عملیات ساخت ساختمان زیست‌بوم نوآوری در این سازمان خبر داد.ساخت این پروژه با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش سیناپرس، مراسم آغاز عملیات اجرایی زیست بوم نوآوری سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با حضور معاون سازمان تجاری‌سازی و فناوری دانش بنیان جهاددانشگاهی، مدیران کل دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و مدیران و پیشکسوتان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، برگزار شد.

ساخت این پروژه با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می رسد.

مردانی درباره اهداف این پروژه اظهار داشت: هدف کلی این پروژه، توسعه زیست بوم نوآوری فناوری‌های منتخب برای جهاددانشگاهی در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف است. چهار طبقه جدید در بخش فوقانی ساختمان شهید ماندگار ساخته می‌شود. این طبقات به توسعه زیست بوم نوآوری اختصاص داده خواهد شد و در آنها شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر خواهند شد.

وی افزود: از شرایط جذب این شرکت‌ها مرتبط بودن با زمینه‌های کاری این سازمان و ارائه مدل همکاری با مراکز و گروه‌های سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به تفاهم نامه این سازمان با پارک علم و فناوری دانشگاه شریف گفت: شرکت‌های جذب شده در این زیست بوم بعد از مستقر شدن در این فضا زیر نظر یک کمیته داوری مشترک می‌توانند از قوانین و مزیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه شریف نیز بهره‌مند شوند.

مردانی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ شرکت دانش بنیان و فناور در زیست بوم نوآوری سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف مستقر هستند.

وی در مورد نحوه تامین منابع مالی این پروژه گفت: حدود ۵۰ درصد از آن طی قراردادی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده است پرداخت خواهد شد و ۵۰ درصد دیگر از منابع داخلی این سازمان تامین می‌شود.

رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با تاکید بر تخصصی بودن شرکت‌های جذب شده و مرتبط با زمینه‌های کاری این سازمان با فناوری‌های منتخب، اظهار امیدواری کرد که یک زیست بوم تخصصی در چند حوزه تخصصی ایجاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا