سند همکاری فناوری ایران و روسیه نهایی می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ضمن اعلام خبر هفت توافق جدید بنیادهای علم ایران و روسیه اعلام کرد: سند جدید همکاری‌های علم و فناوری تهران-مسکو، ۲ هفته دیگر شکل می‌گیرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی پنجشنبه در پایان سفر رسمی خود به مسکو افزود: این سند جدید همکاری بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اسلامی ایران با وزارت صنعت و بازرگانی روسیه نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این سند، مبنای همکاری‌های جدید دو کشور در زمینه علم و فناوری خواهد بود.

هفت موافقتنامه بنیادهای علم ایران و روسیه نهایی شد
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری همچنین گفت: در این سفر، هفت موافقتنامه در زمینه علم و فناوری، صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، دارویی، تجهیزات پزشکی بین بنیادهای علمی ایران و روسیه نهایی شد.
دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: بخشی از این موافقتنامه ها در حوزه صنایع حمل و نقل، از جمله کشتی‌سازی، صنعت هوانوردی، تامین قطعات، تجهیزات و سامانه‌های حمل و نقل بود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ادامه داد: بخش دیگری از این تفاهم‌نامه ها در حوزه سلامت شامل دارو و تجهیزات پزشکی، حوزه کشاورزی شامل بذرهای هیبریدی و کشاورزی مدرن، حوزه صنعت و فناوری‌های نوین شکل گرفت.
دهقانی فیروزآبادی در پایان، بازار روسیه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، بسیار بکر دانست و گفت: روس‌ها اشتیاق فراوانی به همکاری با حوزه علم و فناوری ایران نشان می‌دهند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
وی با بیان اینکه ایران تجربه سالها تحریم را پشت سر گذاشته و دستاوردهای فناورانه مهمی کسب کرده است گفت: روسیه نیز در حوزه‌هایی از صنعت و فناوری ، همواره در زمره قدرت‌های مطرح دنیا بوده و این توانمندی‌ها می‌تواند مکمل رفع نیازهای دو کشور باشد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری سه‌شنبه به دعوت رسمی معاون نخست‌وزیر روسیه وارد مسکو شد.
دیدار جداگانه با دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه و آندره فورسنکو دستیار علمی رئیس جمهوری روسیه و بازدید از برخی مراکز علمی و فناوری از جمله در حوزه هواپیماسازی و داروهای نوترکیب از برنامه‌های دهقانی فیروزآبادی در این سفر بود.
در این دیدارها که با حضور کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه برگزار شد، درباره تقویت همکاری دوجانبه در حوزه علمی و صنعت دانش‌پایه مذاکره شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا