نمایشگاه عمان هلث ۲۰۲۳ با حضور ۱۶ شرکت دانش بنیان ایرانی گشایش یافت

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی سلامت عمان (OMAN HEALTH ۲۰۲۳) از امروز (دوشنبه ۲۷ شهریور ماه) گشایش یافت.

نمایشگاه عمان هلث ۲۰۲۳ از امروز در شهر مسقط، پایتخت کشور عمان آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه ادامه دارد .

در این نمایشگاه ۱۶ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در قالب یک پاویون اختصاصی، دستاوردها و توانمندی‌های خود را در حوزه پزشکی، سلامت، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، داروسازی به نمایش ی‌گذارند.

براساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، اسامی شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این پاویون حضور دارند، به این شرح است:

آراد طب توس

این شرکت دانش‌بنیان سال ۱۳۹۳ تأسیس شد و در زمینه طراحی و تولید انواع ابزار پزشکی، وسایل و پیچ‌های ارتوپدی، صفحات و فیکساتورهای خارجی، انواع ایمپلنت‌ها از جمله ایمپلنت‌های دندانی فعالیت می‌کند.

آرمان تجهیز مدیسا

این شرکت دانش‌بنیان، یک شرکت مهندسی نرم‌افزار و سخت‌افزار است که در حوزه ارائه راه‌حل‌های نوین برای اختلالات اسکلتی عضلانی فعالیت می‌کند.

آزمایشگاه‌های هوشمند Ortho-Station MSK، انواع مختلف پلانتار، آنالایزرهای فشار، دستگاه‌های اسکن پا، گجت‌های دیجیتال، از جمله محصولات این شرکت است.

بهینه فرآیند آزما (بهفا)

آزمایشگاه کالیبراسیون بهینه فرآیند آزما (بهفا) سال ۱۳۸۹ در حوزه کالیبراسیون تأسیس و در بهمن ماه همان سال موفق به دریافت مجوز فعالیت به عنوان آزمایشگاه همکار کالیبراسیون اداره استاندارد تهران شد. این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۰ به عنوان اولین شرکت، خدمات کالیبراسیون تجهیزات آنالیز دستگاهی از قبیل HPLC، GC، پارتیکل کانترهای مایع و هوا، پلاریمتر، کارل فیشر و … ارائه کرد.

کالیبراسیون / سنجش پارامترهای: دما، جرم، رطوبت، فشار، حجم، چگالی، رفرکتومتر، اسپکتروفتومتر، فیلتر طول موج، فیلتر شیشه‌ای با چگالی خنثی، ویسکومتر، قطب‌سنج، از جمله محصولات این شرکت هستند.

پارس طب کهن آساک

این شرکت دانش‌بنیان، یک پلت فرم هوشمند برای بهینه‌سازی ارتباطات ایمن و کاربردی بین پزشک با عنوان ایزو ویزیت طراحی کرده است که امکاناتی مانند ویزیت آنلاین توسط پزشکان متخصص، نگهداری و جستجوی سوابق بیماران برای پزشکان، مدیریت سوابق پزشکی بیماران در مطب و … را فراهم کرده است.

ایزو ویزیت نه تنها امکان یک ویزیت و مشاوره آنلاین و تلفنی را فراهم می‌کند، بلکه تمرکز و هدف نهایی آن درمان کامل بیمار و ارتباط مستمر و مؤثر بین مراجعه کننده و دکتر است.

اطلاع‌رسانی پیوند داده‌ها

این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۷۷ به همت گروهی از کارشناسان انفورماتیک، پزشکی و مدیریت به صورت تخصصی در حوزه سلامت الکترونیکی شروع به کار کرد.

سامانه مدیریت اطلاعات بیمارستان (HIS)، سامانه پردازش، انتقال و آرشیو تصاویر پزشکی (PACS) و هوش تجاری (BI) در حوزه بهداشت و درمان از جمله محصولات این شرکت است.

واریان فارمد

این شـرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۸۸ با هدف ســاخت فراورده‌های دارویــی بــا ســطح دانش فنــی بالا آغــاز بــه کار کرد. این شرکت به عنوان دومین شــرکت دارویــی دارای فنــاوری In Situ Forming جهان مطرح اســت.

این سامانه از پیشرفته‌ترین روش‌های نوین دارورســانی است. شرکت با ثبت اختراع ســاخت تریپتورلین اســتات با استفاده از این فناوری، اولین و تنها ســازنده این دارو با این نوع تکنولوژی در دنیا محسوب می‌شود. این شرکت محصولاتی در حوزه دیابت، اونکولوژی، ضد درد، غدد و … تولید می‌کند.

نورا لایه نگار

این شرکت دانش‌بنیان سال ۱۳۹۲ تأسیس شد و اولین و تنها تولیدکننده دستگاه¬های ساخت افزودنی فلزی بر مبنای تکنولوژی ذوب بستر پودر با لیزر (SLM) در خاورمیانه است.

این شرکت در حوزه ارائه خدمات مهندسی پزشکی بر پایه فناوری پرینترهای سه بعدی، طراحی و تولید دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی با فناوری SLM، طراحی و تولید دستگاه پرینتر سه بعدی لیزری با فناوری SLS، طراحی و تولید سیستم‌های پوشش‌دهی لیزری با فناوری Direct DMD فعالیت می‌کند.

نورآفرین ایده

این شرکت دانش‌بنیان در زمینه لیزر هوشمند و تجهیزات پزشکی زیبایی پوست و مو (لیزر دایود) فعالیت می‌کند.

نفس زیست فارمد

این شرکت دانش‌بنیان سال ۱۳۹۸ با هدف تولید داروها با تکنولوژی بالا مانند محصولات DPI تأسیس شد و به عنوان پیشگام و اولین داروسازی ایرانی، اقدام به تولید کپسول DPI کرده است.

تیوتوریوا، مگلوزک، فولینوزیت، کلدانیز پرو از جمله محصولات تولیدی این شرکت هستند.

نانو ساختار کنعان

این شرکت دانش‌بنیان، یک تولیدکننده پیشرو در تولید نانوالیاف است که در حوزه تولید پانسمان‌های پیشرفته زخ ، محصولات مراقبت از زخم به ویژه برای زخم‌های دیابتی، سوختگی، جراحی، پانسمان‌های E.B و همچنین ماسک‌های پوست تمرکز دارد.

تدابرن، تداپان، تداکات از جمله محصولات این شرکت هستند.

گروه صنعتی میلاد

این شرکت دانش‌بنیان، بزرگترین تولیدکننده انواع پارچه‌های نبافته (اسپان باند) نانو آنتی باکتریال (هیدروفوبیک و هیدروفیلیک و آنتی UV) است و در زمینه تولید گان‌های یکبار مصرف نانو آنتی باکتریال و غیر نانو آنتی باکتریال، ماسک جراحی فعالیت می‌کند.

کیمیا کالا رازی

این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید محصولات موثر، نوآورانه و باکیفیت در زمینه داروسازی، لوازم آرایشی و بهداشتی و مکمل‌ها فعالیت می‌‎کند.

داروهایی از جمله: لوتریکس، پودر استیل سیستئین / ویتامین C، پرمترا، دایمترا، مکمل‌هایی مانند: قرص جوشان مولتی ویتامین برای کودکان و بزرگسالان، قطره خوراکی آهن، سوسپانسیون آهن، کپسول آهن، لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله انواع شامپو، از محصولات تولیدی این شرکت هستند.

پویا فناوران یسان

این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۸ در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش ‌های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد و در زمینه توسعه کمی و کیفی فناوری پلاسمای سرد و دستگاه‌های ضدعفونی و تصفیه‌کننده هوا فعالیت می‌کند.

صنعت پرداز دنا

این شرکت دانش‌بنیان با بیش از دو دهه تجربه در زمینه طراحی و تولید تجهیزاتی مانند فریز درایرهای آزمایشگاهی و صنعتی، اسپری درایر، وکیوم آون، شل فریزر، روتاری اواپراتور و تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت می‌کند.

نانوسنتز (ریز سامانه بهبود درمان)

این شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده و در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های مورد نیاز جهت سنتز نانو حامل‌های دارویی از جنس لیپید، پلیمر و فلز فعالیت دارد و تاکنون موفق به ساخت دستگاه نانوسنتز رومیزی با تست موفق آن بر روی نانوذرات لیپیدی و پلیمری شده است.

زیست گستران کوشا

این شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ در زمینه تولید فراورده‌های تشخیصی در زمینه معرف‌های بیوشیمیایی و سرولوژی پزشکی آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا