افتتاح خوابگاه علوم پزشکی همدان تا مهرماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح خوابگاه دانشجویی ریحانه ۲ این دانشگاه تا مهرماه سال‌جاری خبر داد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی در نشست مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور معاون وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر دانشگاه، جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری استان را در هفت معاونت تحت پوشش ارائه انواع خدمات دارد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در مجموع ۹۰۵ ملک ساختمانی دارد و به جز نیروهای شرکتی، بیش از ۱۱ هزار نفر نیروی انسانی در این مجموعه مشغول به کار هستند که ۵۰۰ نفر عضو هیأت علمی هستند.

مجذوبی به دیگر ظرفیت‌های این مجموعه در بخش‌های مختلف اشاره و بیان کرد: ۲۶۵ داروخانه در سطح استان داریم و ۲۴۹۰ تخت دانشگاهی که با تخت‌های بخش خصوصی و تأمین اجتماعی در مجموع، ۳۰۲۵ تخت بیمارستانی در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تحقیقات بیش از ۳۰ شرکت مستقر در مرکز رشد داریم و سه مورد از مجلات دانشگاه در همین دوره ۲۰ ماهه در پایگاه استنادی SCOPOUSE نمایه شده‌ است، افزود: دستاوردهای متعدد و متنوعی در دیگر بخش‌ها به دست آمده که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی سلامت، سلامتکده طب ایرانی، راه‌اندازی کلینیک‌های لنف ادم و ناباروری، بازسازی، توسعه و افتتاح خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد.

مجذوبی از افتتاح خوابگاه دانشجویی ریحانه ۲ تا مهرماه سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: افتتاح بیمارستان دندانپزشکی تحت بیهوشی و کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف بهداشتی، درمانی در سطح استان که تعدادی از آنها همین امسال بهره‌برداری می‌شود نیز از دیگر دستاوردهای دانشگاه است.

وی مطرح کرد: احداث همراه‌سراه، رویکردی نو در حوزه سلامت استان بود که به تازگی با حمایت خیرین رقم خورده است همچنین اختصاص بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های حوزه سلامت استان در بازه‌ای سه ساله از سفر ریاست جمهوری مصوب شد و هزینه راه‌اندازی رادیوتراپی مرکز جامع سرطان و تکمیل پروژه بیمارستان اکباتان از محل اعتبارات سفر تخصیص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: در این هفته ۱۷ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۱۴۱ پروژه در دست اقدام است که استان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده البته باید همواره قدردان زحمات کسانی که قبل از ما حضور داشتند و کار کردند، باشیم‌.

وی بین‌المللی‌سازی دانشگاه را از جمله مأموریت‌ها و اهداف مهم دانشگاه دانست که باید تشکیلات قوی در این‌زمینه شکل بگیرد و ادامه داد: توانمندی دانشگاه در حوزه دارو هم به اثبات رسیده و توانایی تولید سه داروی گیاهی و سه داروی نوین فراهم شده و رایزنی‌هایی هم با سرمایه‌گذار انجام گرفته تا به تولید انبوه برسیم.

وی در پایان ابرازامیدواری کرد با رویکرد تازه و نقشه راهبردی دانشگاه بتوان در حوزه‌های مختلف با همت جهادی به قلل رفیع توسعه و توفیق دست یافت و استان همدان را در سطح کشور در بین قطب‌های مطرح و برجسته حوزه سلامت مطرح کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا