در کنفرانس جهانی روبات ها؛
رونمایی از فناوری های روباتیک پیشرفته

بدون شک یکی از پیشرو ترین فناوری ها در جهان امروز، فناوری روباتیک است که هر روز شاهد معرفی دستاوردهای جدیدی در این زمینه هستیم. در حال حاضر کنفرانس جهانی روبات به میزبانی شهر پکن در چین در حال برگزاری بوده و جدیدترین دستاوردهای این فناوری در رویداد فوق، به نمایش عمومی گذاشته شده است.

به گزارش سیناپرس، کنفرانس جهانی روبات ۲۰۲۳ (The World Robot Conference 2023)  به میزبانی کشور چین در حال برگزاری بوده و جدیدترین دستاوردهای این حوزه طی این رویدد بسیار مهم علمی به نمایش گذاشته شده است.

این کنفرانس به طور رسمی از روز چهارشنبه گذشته آغاز به کار کرده و تا سه شنبه پیش رو (۱۶ الی ۲۲ آگوست برابر با ۲۵ الی ۳۱ مرداد)  ادامه خواهد داشت. این کنفرانس در شهر پکن برگزار شده و اصلی ترین نقش آفرینان این حوزه از گوشه و کنار جهان در آن حضور داشته و به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود پرداخته و در رابطه با چالش ها و فرصت های پیش روی این حوزه نیز بحث و تبادل نظر می کنند.

از جمله مهمترین موارد معرفی شده در این کنفرانس می توان به سگ های روباتیک با قابلیت های خاص اشاره کرد که می توانند وظایف متعددی را انجام دهند. علاوه بر این انواع روبات های هوشمند نقاش که قادر به خلق تصاویر بر اساس هوش مصنوعی بوده، روبات های ارائه دهنده خدمات، روبات های کشاورز و باغ دار که وظایفی همچون چیدن میوه ها را انجام می دهند، در این رویداد مهم معرفی شده است.

علاوه بر این انواع روبات های فعال در حوزه هایی همچون جوشکاری، روبات های آتش نشان و ویژه امداد و نجات نیز در کنفرانس جهانی روبات ۲۰۲۳ رونمایی شده و  در خاتمه گفتنی است دو نمونه روبات های انسان نمای بیونیک هوشمند و روبات های جراج با قابلیت دقت بسیار بالا برای انجام عمل های جراحی خاص و دشوار از جمله مواردی محسوب می شوند که توجه تمامی محققان حاضر در این کنفرانس را به خود جلب کرده اند.

به گزارش سیناپرس، در این گزارش تصویری شاهد گوشه هایی از این رویداد هستید.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا