آغاز فعالیت مراکز نوآوری شرکتی با حمایت از ۶ مجموعه دانش بنیان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: الگوی مراکز نوآوری شرکتی یکی از اولویت‌های معاونت علمی است که برای شروع با شش مجموعه دانش بنیان آغاز شده است.

به گزارش سیناپرس به نقل از معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح‌الله دهقانی طی سخنانی در بازدید از شتاب‌دهنده تپش و رونمایی از چهار محصول دانش بنیان پرمصرف پزشکی گفت: الگوی مراکز نوآوری شرکتی یکی از اولویت‌های معاونت علمی است که برای شروع با شش مجموعه دانش بنیان آغاز شده است و نخستین قرارداد این نوع مراکز نوآوری، طی هفته جاری بین معاونت علمی و شتاب‌دهنده تپش منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش ارزشمند و ثمر آفرین شرکت‌های فناور و شتابدهنده‌هایی که رویکرد نیاز محور دارند و در مسیر تأمین اولویت‌های بازار حرکت می‌کنند، گفت: امروز شاهد دستاوردهای ارزشمند شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در تأمین مهم‌ترین اقلام حوزه پزشکی هستیم. جرأت مندی و جسارت جوانان متخصص و توانمند شرکت‌های فناور امروز به نقطه‌ای رسیده است که در ساخت پیشرفته‌ترین ابزارهای پزشکی گام برمی‌دارند. آن‌چه که شاید در این مسیر کم‌تر دیده شود، مشکلات این کسب‌وکارها از مشکلات مالی تا چالش‌های رقابت با محصول خارجی، دامپینگ و … است با این وجود امروز حرکت در مسیر تولیدات دانش‌بنیان با جدیت ادامه دارد.

دهقانی حمایت‌های اسناد بالادستی و عزم جدی مسئولان برای حمایت از زیست‌بوم دانش‌بنیان را از نقاط اتکا و پیشرفت این حوزه دانست و افزود: به مدد حمایت‌هایی که رهبری از اقتصاد دانش بنیان داشتند امروز قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم که هرکدام دستاوردهایی ارزشمند دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، شناخت بازار، موضوع مناسب، محصول و فناوری را رمز موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: این که شرکت‌ها و شتابدهنده‌ها بدانند چه محصولی را با چه سطحی از فناوری و برای رفع کدام نیاز از بازار توسعه می‌دهند و در شرایط متناسب آن، چه سطح احتمالی از موفقیت را کسب می‌کنند، از لازمه‌هایی است که می‌تواند یک ایده، محصول یا خدمت را به موفقیت برساند.

دهقانی با اشاره به حمایت از حرکت‌های الگو و انگیزه بخش در توسعه محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد: برخی از این شرکت‌ها و روند حرکتشان الگو و انگیزه بخش است و کار شتاب‌دهنده تپش، از جنس اقدام‌های انگیزه‌بخش به شمار می‌رود؛ نقطه قوت فعالیت این شتاب‌دهنده، رویکرد بازار محور و ناظر به نیازهای اولویت‌دار بازار تجهیزات و اقلام پزشکی است؛ نباید فراموش کنیم که موضوع و نقطه آغازین تولید در دل مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و بازار این حوزه است که این مجموعه با شناخت خوب از بازار و نیاز کشور، توانسته است با به‌کارگیری جوانان متخصص و دانش آموخته به خوبی در مسیر تولید و توسعه برخی از اقلام پزشکی پرمصرف و کارآمد که ارزبری قابل توجهی دارند، گام بردارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با اشاره به توسعه الگوی مراکز نوآوری شرکتی با هدف تأمین نیازهای فناورانه صنعت و توسعه بازار محصولات در یک حوزه خاص عنوان کرد: الگوی مراکز نوآوری شرکتی یکی از اولویت‌های معاونت علمی است که برای شروع با شش مجموعه دانش بنیان آغاز شده است و نخستین قرارداد این نوع مراکز نوآوری، طی هفته جاری بین معاونت علمی و شتاب‌دهنده تپش منعقد خواهد شد؛ چشم‌انداز این مرکز نوآوری شرکتی، توسعه بازار حداقل ۱۰ محصول دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی، جذب متخصصان این حوزه و همراه کردن شرکت‌های فعال برای حرکت به سوی ایجاد یک غول فناوری خواهد بود.

دهقانی در پایان با تاکید بر اینکه تا اواخر هفته جاری این شتاب دهنده نخستین حمایت خود را از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان دریافت خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد: سال آینده همین ایام با چند محصول جدید و با بازار توسعه یافته صادراتی مهمان این مجموعه دانش بنیان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا