چگونه باکتری های روی پوست به اگزما تبدیل می شوند؟

پژوهشگران طی مطالعات جدید خود به بررسی  چگونگی تأثیر باکتری ‌ها بر پاتولوژی اگزما پرداختند. آن ها گزارش دادند: باکتری استافیلوکوکوس اورئوس در بخش های آلوده شده به اگزما جهش یافته و جهش فوق، آن ها را قادر می ‌سازد سریع ‌تر پخش شوند.

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد: کلنی های باکتری روی پوست منجر به اگزما شده و در این مسیر جهش های مختلفی باعث افزایش رشد این عارضه پوستی می شوند.

کارشناسان می ‌گویند: این یافته ‌ها ممکن است پیامدهایی برای کمک به درمان اگزما داشته باشد. اگزما، شایع ترین شکل درماتیت آتوپیک، یک بیماری پوستی غیر مسری است که به شکل تکه هایی از پوست خشک و احساس شدید خارش مشخص می شود. این عارضه حدود ۳۰% از جمعیت را در برخی مناطق جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

باید توجه داشت در حالی که هیچ درمانی برای اگزما وجود ندارد، اما خوشبختانه داروهایی برای کنترل علائم آن وجود دارد. این داروها شامل کورتیکواستروئیدها و نرم کننده های موضعی و گاهی اوقات ترکیبات موضعی سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند. تصور می شود که اگزما از ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی ناشی می شود.به عنوان مثال، بررسی های انجام شده نشان می دهد، محرک ‌های موجود در صابون ‌ها و پاک ‌کننده‌ های سطوح، می ‌توانند سیستم ایمنی بدن را تحریک کنند که این تحریک باعث التهاب شده و که ممکن است به صورت تشدید اگزما ظاهر شود.

از سوی دیگر در برخی موارد بدن افراد مبتلا به اگزما ممکن است تولید فیلاگرین را به دلیل انواع ژنی که این پروتئین را کد می‌کند کاهش دهند. به گزارش سیناپرس، به گفته متخصصین، فیلاگرین نقش مهمی در تقویت پوست دارد و از سوی دیگر به دلیل عوامل مختلف محیطی، باکتری ها می توانند در پوست افراد مبتلا به اگزما وارد شده و در آنجا رشد کرده و تکثیر شوند.

در این شرایط سیستم ایمنی بدن فرد ممکن است سعی کند این کلونیزاسیون را با افزایش التهاب کنترل کند که منجر به آسیب بیشتر پوست و خارش می شود.

به گزارش سیناپرس، درک بیشتر در مورد چگونگی انتشار باکتری در پوست افراد مبتلا به اگزما و چگونگی افزایش التهاب می تواند به توسعه داروهای جدید برای درمان این بیماری کمک کند.

طی این مطالعه جدید، محققان چگونگی سازگاری باکتری استافیلوکوکوس اورئوس با پوست افراد مبتلا به اگزما را بررسی کردند. آن ها گزارش دادند: باکتری های فوق، جهش هایی ایجاد می کنند که به رشد اگزما کمک می کند. در این شرایط باکتری ها دیگر کپسول سلولی نداشته و می توانند سریعتر روی پوست رشد کنند.

دکتر آلن میشون، مدیر مرکز پزشکی پوست اوتاوا در کانادا در این رابطه می گوید:‌ درمان هدفمند سویه‌های باکتری S.Aureus با جهش‌های capD می ‌تواند نه تنها برای کمک به درمان دوره‌های حاد اگزما، بلکه برای جلوگیری از تشدید و تحت کنترل نگه داشتن اگزما ارزشمند باشد.

مترجم: ندا جوادهراتی