خواب درست، گام مهمی در مسیر بهبود سلامت روان است
خواب با کیفیت راهی برای مقابله با افسردگی و اضطراب

یافته های جدید محققان دانشگاه یورک، نشان داد: خواب با کیفیت می تواند به افراد در مقابله با افسردگی و اضطراب کمک کند. کیفیت پایین خواب می تواند تمرکز را مختل کند، روحیه افراد را به هم بریزد و حتی خطر ابتلا به اختلالاتی مانند آلزایمر را افزایش دهد.

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران دریافتند: استرس مزمن، یک عامل خطر اصلی برای تعدادی از اختلالات سلامت روان، از جمله افسردگی و اضطراب شدید به شمار می رود؛ با این حال، داشتن خواب با کیفیت، می تواند سلامت روان را در هنگام مواجهه با تجربیات منفی یا استرس زا تقویت کند.

دانشمندان خاطر نشان می کنند: این، اولین مطالعه ای است که به بررسی تاثیر راهبردهای مقابله ای مفید و خواب با کیفیت بر افسردگی و اضطراب در هنگام تجربه یک عامل استرس زا، پرداخته است. بر اساس یافته های ما، کیفیت خواب بهتر با کاهش علائم افسردگی و اضطراب در ماه ‌های اولیه همه‌ گیری کووید ۱۹ مرتبط بود.

تیم تحقیقاتی، داده‌ های 600 فرد را که به طور منظم، کیفیت خواب و وضعیت سلامت روان خود را در طول همه‌ گیری گزارش می ‌کردند، تجزیه و تحلیل کرد. پژوهشگران نتیجه گیری کردند، ما متوجه شدیم که خواب، نقش بسیار مهمی در مدیریت استرس مزمن ایفا می کند و می تواند سلامت روان را در طولانی مدت حفظ کند و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

به گزارش سیناپرس،یافته های تحقیقاتی این مطالعه در مجله Cortex منتشر شده اند.

مترجم:فرگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا