خودروهای برقی ارزان اما به صورت قطعات جدا از هم در جعبه

شرکت هیلیکس چشم اندازی منحصر به فرد از حمل و نقل شهری دارد. این استارت آپ بریتانیایی طیفی از خودروهای برقی مقرون به صرفه را طراحی و مهندسی کرده است. این شرکت همچنین یک سیستم تولیدی برای خودروهای برقی طراحی کرده است. اما هیلیکس قصد ندارد این خودروها را بسازد. در عوض، از مشتریان می خواهد که آنها را بسازند.

به گزارش سیناپرس، در نگاه اول، این روش ممکن است یک استراتژی تنبل به نظر برسد. اما این فرایند پایه و اساس جالبی دارد: «کارخانه ای در جعبه» که مشتریان از آن برای تولید خودروهای برقی ارزان قیمت تقریباً در هر جای دنیا استفاده می کنند.این پروژه نوید نتایج سریع را می دهد.

به گفته هیلیکس ، این سیستم می تواند یک کسب و کار محلی را از یک ساختمان خالی به وسایل نقلیه تمام شده تنها در 180 روز برساند. کانسپت هیلیکس از مدل بیزنسی رستوران های زنجیره ای مک‌دونالد در تولید خودرو استفاده می‌کند.

این اکوسیستم تولید دیجیتال به عنوان مجوز تولید در اختیار مشاغل، کارآفرینان و دولت های محلی قرار می گیرد. سپس دارندگان مجوز به تولیدکنندگان رسمی خودرو تبدیل می شوند.

برای شروع این فرآیند، هیلیکس کارخانه‌هایی را بر اساس خواسته‌های بازار، تخصیص فضا و بودجه مشتری طراحی می‌کند که هاب تحرک نام دارند. سپس پلتفرم نرم افزاری، موارد لازم از جمله پشتیبانی معماری، پلت فرم عملیات دیجیتال، فرآیندها و آموزش را تجمیع می کند.

هیلیکس همچنین زیرساخت ها، تجهیزات، روباتیک و سیستم های فناوری اطلاعات را فراهم می کند. همه اینها ظرف شش ماه در فضای ابری استارت آپ نصب و راه اندازی می شود. حالا آماده برای شروع مونتاژ هاب اند.

به گزارش سیناپرس، هنگامی که یک هاب عملیاتی می شود، به طور کامل در اکوسیستم هیلیکس یکپارچه سازی می شود. سپس یک برنامه کل فرآیند را از انتها به ابتدا، یعنی از سفارش مشتری گرفته تا تهیه و تحویل قطعات را مدیریت می کند.

از آنجایی که کل فرآیند در یک محیط واحد انجام می‌شود، مشتریان هزینه‌ها و پیچیدگی‌های توسعه خودروها و سیستم‌های تولید را دور می‌زنند و پرداخت نمی کنند. استیو پگ، مدیرعامل هیلیکس، گفت که این رویکرد تولید خودروهای برقی را دموکراتیک می کند.

پگ گفت: هدف از بین بردن نیاز دارندگان مجوز هیلیکس به دانستن نحوه ساخت وسایل نقلیه است، زیرا همه اینها توسط پلت فرم فناوری هوشمند مدیریت می شود. همانطور که پلتفرم کامل می شود، سبد محصولات نیز افزایش می یابد و هیلیکس وسایل نقلیه بیشتری را در آینده به چرخه تولید اضافه می کند.

به گزارش سیناپرس، هیلیکس راه اندازی سیستمش را در مناطق پرجمعیت بازارهای نوظهور هدف قرار داده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، دو سوم جمعیت جهان تا سال 2050 در مراکز شهری زندگی خواهند کرد که این تعداد در مجموع 6.6 میلیارد نفر است. بسیاری از آنها نیز در کلان شهرهای کشورهای در حال توسعه زندگی خواهند کرد.

هیلیکس برنامه دارد که به سمت وسایل نقلیه کوچک، مقرون به صرفه و بدون آلایندگی متمرکز شود. اگر این خودروها به صورت محلی در یک اکوسیستم تولید دایره ای ساخته شوند، می توان هزینه ها را کاهش و پایداری را افزایش داد و فرصت های اقتصادی جدید را ایجاد کرد.

خودروهای هیلیکس در برنامه ای تحت عنوان کاملا اشتراکی – نه اجاره ای، یا تامین مالی به صورت لیزینگ و با استفاده از خدمات تعویض باتری کوچک، ارسال می شوند. این خودروها با نرخ حداقل 25 سنت در ساعت عرضه خواهند شد.

به گزارش سیناپرس، هیلیکس هنوز باید ثابت کند که اکوسیستم دیجیتال در دنیای فیزیکی کار می کند یا خیر؟ هاب مفهومی قبلاً با موفقیت در مقر هیلیکس در آکسفوردشایر – بزرگترین مرکز مسابقات اتومبیل رانی جهان – آزمایش شده است.

این استارتاپ اکنون در حال ایجاد مراکز آزمایشی در بریتانیا و سنگاپور است. اگر طبق برنامه پیش برود، هیلیکس یک گام به هدف نهایی خود نزدیکتر می شود: ایجاد یک بخش حمل و نقل کاملاً جدید.

مترجم:محمد زارعلی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا