در افراد مسن؛
جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات با درمان مغناطیسی

یکی از مهمترین مشکلات افزایش سن، تحلیل رفتن عضلات و کاهش کارآیی ماهیچه های بدن است که می تواند زندگی افراد مسن را تحت تاثیر قرار دهد. به تازگی محققان دریافتند: ورزش درمانی کوتاه در تلفیق با عضله درمانی مغناطیسی می تواند این مشکل را برطرف کند.

به گزارش سیناپرس، بر اساس یک آزمایش جدید در سنگاپور، انجام عضله درمانی مغناطیسی برای یک بار در طول هفته می تواند هر گونه از دست دادن قدرت عضلانی مرتبط با افزایش سن را به تاخیر بیاندازد. در این مطالعات مشخص شد؛ پس از ۱۲ هفته، افراد مسن شاهد بهبود تحرک عملکردی و کاهش چربی بدنشان بودند.

محققان برای انجام این مطالعه ۱۰۱ شرکت کننده بین ۳۸ تا ۹۱ ساله را به صورت منظم و هفتگی در معرض سطوح پایین میدان الکترومغناطیسی پالسی اختصاصی یا PEMF  به عنوان بخشی از عضله درمانی قرار دادند.

لازم به توضیح است که در این روش جدید از دستگاه BIXEPS استفاده شد که در سال ۲۰۱۹ اختراع شده و ماهیچه‌های پای فرد را با امواج مغناطیسی خاص هدف قرار می ‌دهد. این دستگاه همچنین فعالیت متابولیکی را در سلول ‌ها ایجاد کرده و شرایطی مشابه زمانی که فرد ورزش می‌ کند، به وجود می آورد. تحقیقات قبلی نشان داد: متابولیسم کلی افرادی که پس از جراحی زانو تحت عضله درمانی مغناطیسی روی یک پا قرار می گرفتند، بهبود پیدا می کرد.

در این مطالعه جدید مشخص شد:افراد پس از سه ماه قدرت عضلانی خود را بازیافته، از تحرک بهتری برخوردار شدند و درد کمتری را در بدن خود گزارش کردند.

دکتر آلفردو فرانکو اوبرگن از دانشگاه ملی سنگاپور در این رابطه می گوید: ما از نتایج مثبت این آزمایش بسیار دلگرم هستیم. بهبود های مرتبط با PEMF بدون در نظر گرفتن سن، توسط ۸۵٪ از شرکت کنندگان تجربه شده و بیشترین مزایا در شرکت کنندگان مسن تر و ضعیف گزارش شد. یافته‌ های ما نشان می ‌دهد که درمان با PEMF می‌ تواند نتایج قابل مقایسه با ورزش در افراد مسن ایجاد کند و بنابراین دارای ارزش درمانی بالقوه برای جمعیت مسن‌ تر است.

به گزارش سیناپرس، محققان در مرحله بعد تلاش می کنند با تکمیل این مطالعات، روشی استاندارد و قابل استفاده برای همه افراد کهنسال و بیمارانی که به دلایل متعددی از جمله جراحی یا مشکلات ناشی از بستری شدن طولانی مدت با ضعف عضلات مواجه هستند، ارائه کنند.