حساسیت زدایی از آلرژی بادام زمینی در کودکان با چسب پوستی

یک آزمایش بالینی بین المللی که در بیمارستان کودکان Ann & Robert H. Lurie در شیکاگو برگزار شد و نشان داد: ایمونوتراپی یک ساله از طریق یک چسب پوستی به طور ایمن ،کودکان نوپای مبتلا به آلرژی به بادام زمینی را حساسیت زدایی می کند و خطر واکنش آلرژیک شدید ناشی از قرار گرفتن در معرض تصادفی بادام زمینی و مشتقات آن را کاهش می دهد.

به گزارش سیناپرس، آلرژی بادام زمینی در کودکان خردسال زیر 5 سال بسیار شایع است و علائم آن از قرمزی کم پوست و خارش موضعی، تا التهاب شدید پوستی و کهیر و آکنه های بسیار بزرگ متفاوت است. این آلرژی باعث تحریکات پوستی در خردسالان شده و خوردن یک قاشق کره بادام زمینی خوشمزه را برای برخی کودکان مبتلا به این آلرژی به کابوسی مهلک بدل می کند.

تا کنون درمان قطعی برای این آلرژی کشف نشده است و صرفا برخی دارو های ضد حساسیت به تشخیص پزشک برای بیماران تجویز می شد، اما پس از مشاهدات نتایج بدست آمده از آزمایش اخیر، محققان بر این باورند که چسب های پوستی که به تازگی توسعه پیدا کرده اند، پتانسیل خوبی برای مقابله با التهابات پوستی آلرژی بادام زمینی دارند و می توانند در آینده نزدیک به کمک خردسالان بیایند.

به گزارش سیناپرس، نتایج این آزمایش (که بیمارانش بصورت تصادفی انتخاب شده اند) کنترل‌شده با دارونما برای کودکان 1 تا 3 ساله، که توسط موسسه DBV Technologies تأمین می‌شود، در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد.

مترجم: نداجوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا