برنامه ریزی کردستان عراق برای جذب گردشگران منطقه خلیج فارس

روز گذشته رئیس هیات گردشگری اقلیم کردستان میزبان هیاتی از فعالان گردشگری کشورهای مختلف عربی منطقه خلیج فارس بود که برای شناسایی اماکن غنی گردشگری، تاریخی و باستانی این منطقه به اقلیم کردستان سفر کرده اند. منطقه کردستان عراق با دارا بودن تاریخی غنی و طبیعتی زیبا، می تواند جاذبه های گردشگری متعددی را به بازدیدکنندگان این منطقه عرضه کند.

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، این هیات ۲۵ نفره متشکل از کشورهایی مانند، کویت، عربستان سعودی، عمان، بحرین و امارات متحده عربی بود که دعوت هیات گردشگری اقلیم کردستان را پذیرفته و قرار است یک هفته به کاوش در مناطق مختلف توریستی این منطقه بپردازند.

در این نشست چند جانبه، امل جلال، رئیس هیئت گردشگری کردستان عراق ضمن استقبال گرم از این گروه، بر تعهد تزلزل ناپذیر این هیئت برای ارتقای اقلیم کردستان و جذب تعداد بیشتری از گردشگران خارجی تاکید کرد.

وی در سخنان خود تاکید کرد: این هیات به ایجاد محیطی مساعد در راستای برنامه هشت ساله گردشگری منطقه اختصاص دارد. این مقام گردشگری منطقه کردستان عراق در ادامه به بررسی چشم انداز، ماموریت و استراتژی هیئت گردشگری کردستان پرداخته و بر اهمیت زیرساخت های قوی گردشگری منطقه و پتانسیل آن برای تبدیل شدن به بهترین گزینه برای گردشگران در داخل و خارج از منطقه تاکید کرد.

به گزارش سیناپرس، اعضای هیئت مدیران گردشگری کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز با ابراز خوشحالی از فرصت دیدار از اقلیم کردستان، تحسین خود را از زیبایی های طبیعی منحصر به فرد و فریبنده این منطقه به اشتراک گذاشتند. آنها همچنین از پذیرایی گرم مردم کرد از آن ها قدردانی کردند.

به گفته هیات گردشگری اقلیم کردستان، بازدید مقامات و گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس نه تنها جذابیت منطقه کردستان را به نمایش می گذارد، بلکه تلاش های هیات گردشگری منطقه را در تلاش مستمر خود برای تقویت بخش گردشگری برجسته می کند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: basnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا