هفت نشانه مهم حمله قلبی که باید جدی گرفته شوند

ایست یا حمله قلبی یک عارضه بسیار رایج در پس مرگ بسیاری از افراد است. در واقع حمله قلبی می تواند جان هر فردی را در هر شرایط سنی و اجتماعی به خطر انداخته و در این میان دانستن برخی نکات می تواند شانس زنده ماندن بیمار را تا حد زیادی افزایش دهد.

به گزارش سیناپرس، حملات قلبی همه ساله میلیون ها نفر را در گوشه و کنار جهان قربانی می کند و متخصصین معتقدند: دانستن برخی نکات و به کار بستن آن ها می تواند از بسیاری از مرگ های ناشی از حملات قلبی جلوگیری کند. به همین دلیل همه افراد باید علائم سکته قلبی را دانسته و در صورت مواجه شدن خود یا نزدیکانشان با این علائم،  نباید آن ها را نادیده بگیرید.

به طور کلی حملات قلبی با مجموعه ای از علائم و نشانه ها همراه است. در این گزارش به معرفی هفت علامت هشداری که بدن شما قبل از حمله قلبی به شما می دهد خواهیم پرداخت. به طور جدی توصیه می شود، مطمئن شوید که هیچ یک از این علائم را تحت هیچ شرایطی نادیده نگرفته و به یاد داشته باشید در این شرایط حتی یک ثانیه را نباید از دست دهید.

به گفته متخصصین، مهمترین علائم حمله قلبی عبارتند از:

  • ناراحتی و درد در قفسه سینه
  • درد دارای امتداد در سمت چپ بدن
  • تنگی نفس
  • عرق کردن زیاد
  • تپش قلب
  • حالت تهوع
  • عرق سرد

به گزارش سیناپرس، به یاد داشته باشید این ۷ علامت مشکلات قلبی می توانند درست قبل از حمله قلبی ظاهر شوند. اگر در حین ورزش یا زمانی که دچار هیجان بوده یا عصبانی شده اید، متوجه هر یک از این علائم هشداردهنده در بدن خود شدید، به سرعت فعالیت خود را متوقف کرده و به هیچ عنوان تکان نخورید. در صورتی که افرادی در اطراف شما هستند از آن ها بخواهید سریعا با اورژانس تماس گرفته و شما نیز باید در حالت لمیده یا درازکش بدون هیچ فعالیتی تا رسیدن نیروهای اورژانس باقی بمانید.

فراموش نکنید در این شرایط هر حرکت اضافی یا فعالیت منجر به تغییر نبض و فشار خون و سرعت تنفس می تواند منجر به مرگ شود. داشتن دانش کافی در مورد بیماری های قلبی و بررسی دقیق رفتار بدن خود در حین ورزش بسیار مهم است.

به گزارش سیناپرس، همه افراد باید علائم حمله قلبی را دانسته و توجیه شوند که چه زمانی باید فعالیت عادی را متوقف کنند. به یاد داشته باشید زیاده روی در هر کاری حتی ورزش کردن ممکن است بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید هزینه داشته باشد.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا