کشف سلاح و لاشه پرندگان از شکارچیان متخلف در پارک ملی بمو شیراز

محمد جانی رییس اداره پارک ملی بمو از کشف 3 قبضه سلاح و لاشه دو قطعه پرنده تیهو از شکارچیان متخلف، توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در این پارک ملی خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، محمد جانی رییس اداره پارک ملی بمو شیراز در ادامه گفت: برای این شکارچیان متخلف پرونده تشکیل شده و به منظور سیر مراحل قانونی به مسوولان قضایی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای گشت و کنترل ماموران یگان پارک ملی بمو در منطقه ” قبط قلو ” ضمن دستگیری دو نفر متخلف از این افراد سه قبضه اسلحه شامل یک قبضه اسلحه ساچمه زنی 5 تیر پران، یک قبضه تفنگ بادی 4/5 و یک قبضه تفنگ بادی ۵/۵ به دست آمده است.

محمد جانی با اشاره به اینکه پارک ملی بمو شیراز ذخیره گاه ارزشمندی از پوشش گیاهی و حیات وحش دارد افزود: برخی افراد با بی توجهی به ارزش این ذخیرگاه طبیعی متاسفانه با ورود غیر قانونی به پارک به مواهب الهی در این منطقه تعرض می کنند و صدمات جبران ناپذیری به حیات وحش ، پرندگان و گیاهان بومی پارک می زنند.

رییس اداره پارک ملی بمو شیراز با هشدار به افراد زیاده خواه و منفعت طلب گفت: یگان ویژه حفاظت محیط زیست در این پارک بصورت شبانه روزی حضور دارند و با هر نوع سودجویی و تجاوز به حریم پارک برخورد قانونی می کند.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا