رقابت کارخانجات فارس در عرصه انتخاب واحد نمونه استاندارد

واحدهای تولیدی استان فارس به شرط داشتن نشان استاندارد برای تمام محصولات مشمول استانداردِ اجباری، می توانند در فرایند رقابت برای کسب عنوان واحد نمونه استاندارد استان شرکت نمایند.
به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس، محمدمهدی رزمجو مدیر کل استاندارد فارس با اشاره به امکان شرکت واحدهای تولیدی استان در فرایند رقابت کسب عنوان نمونه استاندارد استان به شرط برخورداری از نشان استاندارد برای تمامی محصولات مشمول استاندارد اجباری، گفت: مدیران واحدهاي توليدي و خدماتي مي‌توانند فرمهاي مربوطه را از سایت https://shiraz.inso.gov.ir دریافت و پس از تکمیل، مدارک را با نام کاربری و رمز اختصاصی خود در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد حداکثر تا تاريخ 31/3/1402 بارگذاری نمایند و با ثبت درخواست خود در فرآیند انتخاب واحدهای نمونه شرکت کنند.
وی افزود: در صورتيكه واحدهاي متقاضي جهت ثبت نام در فرآيند انتخاب واحد نمونه با مشکل مواجه شوند، موضوع مربوطه را به اداره نظارت بر اجراي استاندارد منعكس تا نسبت به بررسي و رفع مشکل اقدام گردد، ضمن اینکه هرگونه تغيير در عوامل و ضوابط ارزيابي نیز در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اطلاع رساني مي گردد.
رزمجو تاكيد کرد: با توجه به عدم رسیدگی به درخواستهای ارائه شده خارج از مهلت اعلام شده و یا ناقص، کلیه واحدهای متقاضی به نحوی برنامه ریزی نمایند تا در زمان مقرر ثبت نام آنها انجام شود.
مدیر کل استاندارد فارس تصریح کرد: نتایج آزمون های انجام شده فرآورده های تولیدی این واحدها، نباید طی سال گذشته هیچ گونه مغایرتی با استاندارد ملی مربوطه داشته و علاوه بر این واحدهای مذکور نباید هیچ گونه شکایت منجر به اقدام حقوقی را در کارنامه خود داشته باشند.
وی افزود: ضمن اینکه رعایت کیفیت از مهمترین مؤلفه های ارزیابی واحدهای متقاضی می باشد، سایر اقدامات موثر بر تداوم و ارتقای کیفیت از جمله برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران، مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و کارکنان، تداوم برنامه استقرار سیستم کنترل کیفیت درخط تولید، نوسازی ماشین آلات، نوآوری و افزایش کیفیت محصولات، صادرات محصول و رضایت مشتریان نیز از شاخص های موثر در انتخاب واحدهای نمونه استاندارد می باشد.
به گفته وی هم اینک افزون بر 1200 واحد صنعتی در استان فارس برای حدود1880 فرآورده تولیدی خود از اداره کل استاندارد فارس، پروانه استاندارد دریافت کرده اند.

انتهای پیام

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا