فناوری تشخیص چهره امنیت ندارد

کد خبر : 46328 یکشنبه 31 مرداد 1395 - 15:24:18

یک تیم از محققان دانشگاه کارولینای شمالی نشان دادند که شرکت‌هایی که از سیستمهای امنیتی مبتنی بر تشخیص چهره استفاده می‌کنند در معرض خطرات بسیاری هستند.

آنها ثابت کردند که تعدادی از سیستم‌های موجود را می‌توان توسط چهره‌های کامپیوتری که توسط فناوری واقعیت مجازی ساخته می‌شود فریب داد.برای مثال شرکت فیسبوک نیز از فناوری تشخیص چهره بهره می‌برد. این شبکه اجتماعی از طریق این فناوری می‌تواند تصاویر افراد را ببیند و پس از آن فرد مورد نظر را شناسایی نماید و از طریق آن برای مثال کاربران می‌توانند در تصاویری که چند شخص وجود دارد، به‌صورت خودکار عمل تشخیص چهره و تگ‌گذاری را انجام دهند و فیس‌بوک آن‌ها را شناسایی می‌کند.

بر این اساس تکنولوژی جدید تشخیص چهره فیس‌بوک قادر است بدون نگاه کردن به صورت افراد آن‌ها را تشخیص دهد. در واقع هوش مصنوعی این کمپانی به حدی پیشرفت کرده است که دیگر برای شناسایی افراد نیازی به مشاهده چهره آن‌ها ندارد و می‌تواند از طریق بخش‌های دیگر کاربر را تشخیص دهد.

محققان این پژوهش برای آزمایش این فناوری مدل‌های سه بعدی را با استفاده از تصاویر گرفته شده از عکس کاربری افراد در فیسبوک طراحی کردند.
این تیم عکس  20 داوطلب را از منابع اینترنتی جمع آوری کرده و دقیقا این کار را مانند جاعلان واقعی و هکرها انجام دادند.

آنها سپس مدلهای سه بعدی از چهره‌های این داوطلبان را ایجاد کرده و افکتهایی را به آن اضافه کردند به طوریکه اینگونه به نظر می‌رسید که آنها در حال نگاه کردن به دوربین هستند.

در برخی موارد آنها ناچار شدند تا بعضی قسمتهای از دست رفته مانند بافت و سایه روشن‌های صورت را مجددا بازسازی کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از انگجت،از آنجاییکه این مدل‌های سه بعدی دارای سایه روشن بوده و کمی نیز حرکت می کردند، محققان قادر شدند تا از هر 5 سیستم، چهار سیستم را فریب دهند و 55 درصد تا 85 درصد از مواقع موفق به انجام این کار شدند.

and cumshot movies fuckvid.xyz and cumshot movies maksuda akter prioti