پایش سالیانه سلامت ۱۰ هزار فرآورده سلامت محور در آزمایشگاه‌ کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام اینکه آزمایش کنترل غذا و داروی این معاونت، مهمترین آزمایشگاه استان فارس برای کنترل کیفیت محصولات سلامت محور است، گفت: سالیانه به طور متوسط ۱۰ هزار فرآورده سلامت محور با تلاش کارکنان این آزمایشگاه‌ پایش و بررسی می شود.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر «محمدجواد راعی» با اعلام این خبر ادامه داد: تمام آنالیزهای انجام گرفته در این آزمایشگاه، با استفاده از روش‌های روزآمد و با تجهیزات و تکنولوژی بالا انجام و فرآورده‌های دارویی، خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی با استانداردهای جهانی کیفیت سنجی و تطابق داده می‌شود.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اهمیت این آزمایشگاه در پایش و کنترل مواد دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی و رشد چشمگیر تولید این محصولات در سال‌های اخیر گفت: انجام فرآیندهای کنترل بر اساس بالاترین استانداردهای ملی و بین المللی، روزآمد سازی سطح دانش کارکنان، توسعه و پیشرفت تجهیزات آزمایشگاهی را می توان از مهمترین عوامل رشد عملکرد این آزمایشگاه برشمرد.

دکتر «مرضیه راشدی ‌نیا» افزود: در سال ۱۴۰۱، بیش از ۷۰ هزار آزمون تخصصی و عمومی در این آزمایشگاه بر روی نمونه‌های مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، پلیمری و بسته بندی، داروها، گیاهان دارویی و مکمل های غذایی ارسال شده از سوی مراکز نظارتی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر ارگان‌های نظارتی در استان انجام شده است.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در این مرکز، آزمون های تخصصی پایش انواع افزودنی‌ ها و نگهدارنده ‌ها، پایش باقیمانده سموم دفع آفات نباتی، فلزات سنگین، نیترات در محصولات خام کشاورزی انجام و انواع موارد تقلب در مواد غذایی، بررسی می‌شود.

او اظهارنظر کارشناسی در خصوص رعایت ضوابط پروانه ساخت و تولید و مطابقت نتایج آزمون‌ها با استانداردهای موجود در تعیین صلاحیت عرضه و مصرف آنها؛ همچنین اعلام نظر در خصوص آزمایشگاه های کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در راستای اجرای عملیات آزمایشگاهی مطلوب را از دیگر اقدامات آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد.

انتهای پیام

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا