اعلام آمادگی انجمن ام اس ایران برای همکاری با جشنواره فیلم سلامت

به گزارش انجمن ام اس ایران، سیدحسین وزیری در نشست هنرمندان و فیلمسازان و دست اندرکاران نخستین جشنواره فیلم سلامت تاکید کرد: از آنجا که فیلمسازی اهمیت زیادی در آشنایی مردم با بیماری ها دارد، ضمن دعوت از فیلمسازان برای ورود به این عرصه، اعلام می کنیم آماده هرگونه همکاری با هنرمندان در زمینه تحقیقات هستیم.
وی ادامه داد: بهتر است اگر فیلمی در زمینه بیماری ام اس ساخته می شود، بدون تحقیقات و دانش نباشد و با اعلام به انجمن ام اس، از همکاری و همراهی ما بهره مند شوند تا به افراد جامعه اطلاعات صحیحی درباره این بیماری داده شود.
وزیری با بیان این که نمی توان منکر محدودیت هایی شد که یک بیماری ممکن است به وجود بیاورد، اضافه کرد: در انجمن ام اس دو نگاه به بیماران داریم یکی این که سختی ها و مشکلاتشان را بشناسیم و به آن بپردازیم و دیگر این که به توانایی این بیماران بها دهیم.
به گفته وی، رسانه ها می توانند علاوه بر پرداختن به مشکلاتی که این بیماران دارند، با نشان دادن روند درمان و بهبودی و موفقیت های بیماران مبتلا به ام اس، می توانند نگاه جامعه را نیز به این بیماران بهبود ببخشد.
همچنین حسین کاکاوند فیلمساز که نماهنگی از وضعیت مبتلایان به ام اس تهیه کرده بود، توضیح داد: آنچه در این فیلم دیده می شود، وضعیت مبتلایانی است که بیماری آنان شدت گرفته، با نشان دادن این موضوع می خواهیم هشدار دهیم که باید پیش از این که کار بیماران به تخت بیمارستان برسد، برای آنها فکری کرد.
وی افزود :بیماری ام اس، محدودیت می آورد اما این محدودیت در زندگی نیست بلکه انسان را به خوب زندگی کردن، ورزش کردن، دوری از استرس دعوت می کند و در واقع این محدودیت باعث می شود افراد به شیوه های بهتری زندگی کنند.
کاکاوند درباره رسانه ای شدن بیماری ام اس توضیح داد: آنچه در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی نشان داده می شود، شامل 10 درصد بیماران ام اس است که حالشان خوب نیست و نیاز به مراقبت های ویژه دارند، اما درصد زیادی از این مبتلایان امکان حضور در فعالیت های اجتماعی را دارند، متخصص و هنرمند هستند و اگر خودشان بیان نکنند اصلا کسی متوجه بیماری آنها نمی شود.
در این نشست همچنین بر لزوم اطلاع رسانی صحیح درباره دستاوردهای پزشکی به منظور جلوگیری از سوءاستفاده از بیماران ام اس، فرهنگ سازی و تغییر نگرش جامعه به مبتلایان به ام اس در خصوص ازدواج و اشتغال، لزوم حمایت های قانونی از مبتلایان به ام اس، سرمایه گذاری فرهنگی و ساخت فیلم های آموزشی درباره ام اس، نقش خیرین در ایجاد مراکز تحقیقاتی تاکید شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا