شناسایی آنتی بیوتیکی موثر در برابر آبله میمونی و آبله مرغان

یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی در مطالعات اخیر خود داروی جدیدی را پیدا کرده ‌اند که می ‌تواند به طور بالقوه برای درمان آبله میمونی که اکنون به نام mpox شناخته می‌شود، استفاده شود. آن ها نیتروکسولین را، یک آنتی بیوتیک با تحمل خوب که در حال حاضر برای درمان انسان استفاده می شود، به عنوان یک داروی بالقوه برای مبارزه با ویروسی که در حال حاضر در سراسر جهان در حال گسترش است، شناسایی کرده اند.

به گزارش سیناپرس، مطالعات قبلی نشان داده اند که عوامل ضد ویروسی می توانند از تکثیر ویروس آبله میمیونی در مدل های تجربی جلوگیری کنند. با این حال، اثربخشی آنها در انسان هنوز تایید نشده است. علاوه بر این، برخی از این عوامل ضد ویروسی ممکن است عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشند، به علاوه، متاسفانه در حال حاضر ذخیره کافی دارویی برای درمان همه بیماران مبتلا به آبله میمونی وجود ندارد. به عنوان مثال، داروی tecovirimat که تا به امروز به عنوان امیدوار کننده ترین داروی آبله میمونی معرفی شده است، کارایی خود را در برابر گونه های خاصی از ویروس از دست داده  است.

در این مطالعه جدید، تیمی از دانشمند دانشگاه گوته و دانشگاه کنت دریافتند که نیتروکسولین در برابر سویه آبله میمونی مقاوم به تکوویریمات و سایر پاتوژن‌های باکتریایی و ویروسی که اغلب همزمان با ویروس‌های آبله میمونی منتقل می‌شوند، موثر است.

از آنجایی که Nitroxoline یک آنتی بیوتیک مناسب و آزمایش شده محسوب می شود، می توان آن را مستقیماً در آزمایشات بالینی در برابر آبله میمونی آزمایش کرد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، این اولین بار است که یک شیوع آبله میمونی به این اندازه در خارج از آفریقا رخ می دهد و همچنین اولین بار است که انتقال انسان به انسان این بیماری شیوع پیدا کرده است.

از اوایل ماه مه ۲۰۲۲، مواردی از آبله میمونی از کشورهای غیر بومی و همچنین در چندین کشور بومی گزارش شده است. به گزارش سیناپرس،با کمال تعجب، بسیاری از بیماران مبتلا به این ویروس، سفر به کشورهایی در اروپا و آمریکای شمالی را گزارش کردند، نه آفریقای غربی یا مرکزی که در آن ویروس آبله میمونی بومی است.

به گزارش سیناپرس، سازمان جهانی بهداشت در مجموع ۸۶۴۹۶ مورد تایید شده آبله میمونی شامل ۱۱۱ مورد مرگ را از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ تا ۱۳ مارس ۲۰۲۳ از ۱۱۰ کشور ثبت کرده است در حالی که قاره آمریکا همچنان اکثر موارد را گزارش می کند.

در شیوع فعلی این بیماری، همه مرگ‌ های گزارش ‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی، در مردان بالغ اتفاق افتاده است که طبق گزارش‌ها، اکثر آنها به دلیل عفونت درمان ‌نشده یا کنترل ‌نشده اچ آی وی یا سایر شرایط تضعیف ‌کننده سیستم ایمنی دچار نقص ایمنی بودند.

معرفی این داروی جدید می تواند گامی بلند در مهار ویروس های خانواده آبله از جمله آبله میمونی یا آبله مرغان باشد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا