گردو قلب شما را سالم نگه می دارد
فواید گردو برای سلامت قلب، از روده ناشی می شود

نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه فناوری تگزاس، در رابطه با بیان ژن میکروب ‌های روده، نشان داده است که فواید گردو برای قلب، ممکن است ناشی از تغییرات مفیدی باشد که در ترکیب میکروب ‌های موجود در روده صورت می گیرد. این یافته ها می توانند به شناسایی سایر غذاها یا مکمل ها با فواید مشابه کمک کند.

به گزارش سیناپرس، محققان دریافتند:گنجاندن گردو در رژیم غذایی افراد، ممکن است ترکیب میکروب ‌های روده را به گونه ‌ای تغییر دهد که تولید اسید آمینه L-homoarginine در بدن را افزایش دهد. کمبود L-homoarginine با خطر بیشتر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

پژوهشگران توضیح داده اند:یافته های تحقیقات پیشین نشان داده بود که گردو ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد و به کاهش سطح کلسترول و فشار خون کمک کند. این نتایج، ما را برانگیخت تا بررسی کنیم که گردو چگونه بر میکروبیوم روده تاثیر می گذارد. یافته های ما، مکانیسم جدیدی را نشان داده اند که از طریق آن، گردو ممکن است خطر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

تجزیه و تحلیل داده ها نشان دادند: مصرف گردو منجر به بیان بیشتر چندین ژن که در مسیرهای متابولیکی و بیوسنتزی مهم نقش دارند، می شود؛ از جمله ژن‌ هایی که تولید اسید آمینه L-homoarginine را در بدن افزایش می‌ دهند.

اگرچه برای تایید این یافته ها به مطالعات بیشتری نیاز است، اما این تحقیق در نهایت می تواند به مداخلات غذایی مبتنی بر گردو کمک کند. از آنجایی که بسیاری از مردم به آجیل، آلرژی دارند، یافته های ما پیشنهاد می کنند که این افراد می توانند از سایر مکمل ‌های غذایی که تولید اسید آمینه L-homoarginine را افزایش می ‌‌‌دهد،، استفاده کنند.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در نشست سالانه انجمن آمریکایی بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی، ارائه شده اند.

مترجم: سنا دلفیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا