یافته های جدید محققان بریتانیایی
خطر چاقی از مادران به دختران منتقل می شود

یافته های یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه ساوتهمپتون انجام شد، نشان داده است که خطر چاقی ممکن است از طریق مادران به فرزندان دختر منتقل شود.

به گزارش سیناپرس، چاقی، وضیعت پزشکی شایعی است و زمانی رخ می دهد که بافت چربی بیش از حد طبیعی در بدن فرد انباشته شده باشد. این بیماری، تقریباً نیمی از بزرگسالان را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد و ممکن است ناشی از دلایل مختلفی باشد. احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون بالا و مشکلات قلبی در افراد چاق بیشتر است.

پژوهشگران معتقدند: یافته های ما نشان ‌داده اند، دخترانی که از مادران دارای اضافه وزن متولد می شوند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به چاقی و افزایش چربی بدن باشند. قطعا مطالعات بیشتری برای درک علت این اتفاق، مورد نیاز است، اما یافته‌ های ما پیشنهاد می کنند که رسیدگی به وزن و ترکیب بدن باید از سنین پایین در زندگی شروع شود، به ‌ویژه در دخترانی که از مادران چاق متولد شده اند.

محققان، داده های مربوط به چربی و ترکیب بدنی 240 کودک (9 ساله یا کمتر) و والدین آنها را در اوایل کودکی جمع آوری کردند. نتایج بررسی ها نشان دادند که فرزندان دختر، از نظر توده چربی و شاخص توده بدنی، بسیار مشابه مادرانشان هستند؛ این امر، نشان می دهد: دخترانی که از مادران چاق متولد می شوند، احتمالا دارای توده چربی بالا هستند و در معرض خطر بالای ابتلا به چاقی یا اضافه وزن قرار دارند.

به گزارش سیناپرس،یافته های تحقیقاتی در مجله Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده اند.

مترجم:رهاامیدوار

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا