پوشش جامع سواد آموزی نیازمند همکاری مردم، خیرین و نیروهای جهادی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: پوشش جامع سواد آموزی برای قشر بیسواد جامعه نیازمند همکاری بیش از پیش مردم، خیرین و نیروهای جهادی است.

به گزارش سینا پرس فارس، مجید احمدی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بیضا گفت: اجرای عدالت آموزشی در جامعه از مهمترین و ضروری ترین نیازهای جامعه است.

وی افزود:‌ فرآیند سوادآموزی و ارائه آموزش ها به جامعه هدف نقش موثری در پیشگیری از معضلات اجتماعی جامعه دارد.

احمدی بر نقش موثر و مفید وغیرقابل انکار نهضت سواد آموزی در کاهش ناهنجاری ها تاکید و عنوان کرد: صدور فرمان تاریخی حضرت امام رحمت الله علیه مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی در اوایل شکوفایی انقلاب اسلامی، نشان از اهمیت و ارزش سواد آموزی در کشور دارد.

وی با تشریح آمار و ارقام باسوادی و مقایسه آن با قبل از انقلاب اذعان کرد: رشد باسوادی از ۵۵ درصد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به 94 درصد در سال95 در سطح استان رسیده است. .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: درحال حاضر آمار باسوادی حدود 97 درصد می باشد.

وی افزود: پوشش جامع قشر بیسواد نیازمند همکاری بیش از پیش مردم، خیرین و نیروهای جهادی و حلقه های میانی است.

احمدی در پایان گفت: در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی باید عزم جدی باشد لذا در این جلسه از فعالان عرصه سوادآموزی و آموزش دهندگان برتر به مناسبت هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی تقدیر می شود.

گفتنی است: احمدی به همراه روسای ادارات سواد اموزی استان در مراسم چهلمین روز شهادت طلبه شهید زارع مویدی شرکت و از طرف اداره کل اموزش و پروش تمثال مبارک این شهید را تقدیم خانواده معظم ایشان نمود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا