حضور جهاددانشگاهی اردبیل در جشنواره جهادگران علم و فناوری

جشنواره جهادگران علم و فناوری به مناسبت هفته بسیج با حضور مقامات استانی، نخبگان، مخترعان و اقشار بسیج و با شرکت واحدهای مستقر در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل برگزار و با معرفی دانشوران برتر در عرصه علم و فناوری به کار خود پایان داد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، این جشنواره، نمایشگاهی از دستاوردهای عرصه علم و فناوری استان با حضور فناوران مراکز رشد و به ویژه شرکت اعجاز افرا سیمرغ سبلان، بهینه سازان تات چیم، هسته چهارسوق و هسته دانش آموزی اکبرپور از واحدهای مستقر در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل، برپا شد که در آن محصولات در دست تولید این واحدها، به بازدیدکنندگان عرضه شد.

استاندار اردبیل در این آیین گفت: ارزش کار بسیجیان به حدی بود که امام راحل خود را یک بسیجی معرفی کردند و همواره بر بسیجی بودن خود افتخار می کردند؛ توصیف عظمت فرهنگ بسیجی کار آسانی نیست اما به راحتی می‌توان خدمات آن را در بخش های مختلف محرومیت زدایی، بهداشتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مشاهده کرد.

سید حامد عاملی به اهمیت کار جهادگران عرصه علم و فناوری نیز اشاره کرد و گفت: این حوزه نیز به عنوان یکی از بخش های مهم و موثر بسیج اقدامات ارزشمندی در عبور از تحریم ها و ایجاد اشتغال با راه اندازی شرکت های دانش بنیان انجام داده اما با توجه به ظرفیت های موجود در استان هر اندازه هم در این عرصه تلاش شود بازهم جای کار وجود دارد چرا که برای تامین نیازهای آینده باید از الان به فکر تامین زیرساخت ها و برنامه ریزی های دقیق باشیم.

عاملی گفت: در سال های گذشته اقدامات خوبی در کشور انجام شده اما متاسفانه کاستی هایی نیز وجود دارد که این کمبودها در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سرمایه های اجتماعی بیشتر از سایر حوزه ها مشهود است که باید راهکارهای نو و خلاقانه ای برای خروج از این وضعیت از سوی نخبگان و جهادگران عرصه علم و فناوری و همچنین نهادهای فرهنگی اندیشیده شود.

مقام عالی دولت در استان بر ضرورت ایجاد تحول در بخش های مختلف جامعه خصوصا در حوزه صنعت تاکید کرد و گفت: متاسفانه ساختارهای موجود جوابگوی نیازهای فعلی و نیازهای آینده استان نیست که در این خصوص توجه جهادگران عرصه علم و فناوری به مساله تحول خواهی بیش از پیش لازم و ضروری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای خروج از رکود در حوزه های مختلف خصوصا حوزه اقتصادی نیازمند نهادیه کردن فرهنگ تحول خواهی در جامعه هستیم؛ ممکن از در برابر این فرهنگ عده ای به دلایل خاص مقاومت کنند اما این افراد در برابر روحیه جهادی بسیجیان در عرصه علم و فناوری حرفی برای گفتن نخواهند داشت و به دنبال آن مشکلات موجود در سریع ترین زمان ممکن حل خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل هم در این جشنواره گفت: انجام کارهای نوآورانه و خلاقانه پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام اسلامی را رقم زده و درصدد هستیم تا مسیر را به سمت تحقق شعار سال و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهیم و عزت و سربلندی ملت‌ها را رقم بزنیم.

غلامحسین محمدی‌اصل بیان کرد: باید به تشویق و حمایت نخبگان به عنوان یک اصل اساسی و مهم توجه ویژه شود تا بتوانیم پیشرفت در عرصه علمی را توسعه ببخشیم و با توجه به این که شیوه جنگ امروزه تغییر یافته است بنابراین باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف مورد نظر برای دستیابی به شعار سال جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: رسیدن به عزت و استقلال و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی یکی از اولویت‌های اساسی برای شناسایی و حمایت از افراد مستعد است که برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باید تمام توان و تلاش خود را به کارگیریم.

وی اظهار کرد: جشنواره جهادگران علم و فناوری فرصتی برای نمایش توانمندی‌های بسیجیان نخبه و بررسی نقاط ضعف موجود در عرصه علم و فناوری است و با توجه به این که آشناییی با توانمندی‌های استان زمینه نشاط و امیدآفرینی را در بین جوانان افزایش می‌دهد چنین جشنواره‌هایی بستر معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین را در استان فراهم کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: سرمایه فکری و نیروی انسانی در دنیا جزو مهم‌ترین سرمایه است و به برکت نظام جمهوری اسلامی افرادی داریم که به بازوی توانمند علم و فناوری کشور تبدیل شده‌اند.

محمدی‌اصل افزود: به موازات پیشرفت علمی در کشور به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم و هر چه داریم مدیون خون پاک شهدای والامقامی هستیم که با گذشت از جان و مال و فرزندان خود درس بزرگ ایثار، شجاعت و دلاورمردی را در جامعه به یک اصل نهادینه و مهم تبدیل کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا