نگاه آماری به اختراعات کیفیت را پایین می آورد

حسن عجم‌‌ نوروزی مخترع برگزیده جشنواره رویش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم نظارت دقیق بر اختراعات کشوری اظهار داشت: آنچه در اختراع از اهمیت برخوردار است، ارزشمند بودن است و همه اختراع ها علاوه بر نوآوری و فناوری باید کیفیت متمایز و برتری داشته تا ارزشمند شود.
 
این مخترع در خصوص اهمیت نگرش کیفی گفت: نباید به حوزه اختراعات نگاه آماری و کمّی داشت زیرا  پیش از این افراد تنها با هدف و انگیزه برخورداری از تسهیلات، وارد عرصه اختراعات می‌شدند و محصولاتی را ارئه می‌دادند که عمدتاً از کیفیت پایینی برخوردار بود اما در سال های اخیر این روند بسیار بهتر شده است.
 
وی ادامه داد: جشنواره رویش با مثبت ارزیابی‌کردن تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان، به حمایت‌های پارک علم‌وفناوری می پردازدو حمایت‌های مالی و معنوی خوبی از حوزه اخترعات انجام می دهد و این مسئله نقش بسزایی در رشد کیفی محصولات دارد.
 
عجم نوروزی یاد آور شد: مشاوره‌هایی بسیار مناسب با محورهای متعددی مانند تقویت پشتوانه فکری اختراع، توانمندسازی، بیمه، مالیات و همچنین چگونگی ایجاد و موفقیت در شرکت‌های دانش‌بنیان به افراد در بنیاد نخبگان ارائه می‌شود.
 
وی تاکید کرد: باید پالایش و نظارت بیشتری در پارک‌ها وجود داشته باشد تا دیگر شرکت‌ها تحت عنوان دانش‌بنیان، با انگیزه برخورداری از تسهیلات مالی و فضای فیزیکی پارک‌ها نتوانند وارد این گردونه شوند.
 
عجم نوروزی عنوان کرد: امکانات بسیاری خوبی در شرکت‌های فنی و دانش بنیان  وجود دارد که استفاده از آنها، نقش مهمی در توانمندتر شدن مخترعان دارد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا