شناسائی بزرگترین حشره جهان با طول 62 سانتیمتر

در پی انجام پژوهش های حشره شناسی به نام ژائو لی از موزه حشرات غرب چین در منطقه چنگ دو ، نوعی حشره بسیار بزرگ از خانواده Phasmatodea یا چوبک سانان با طول اندکی بیشتر 62  سانتیمتر در منطقه خودمختار گوانگ ژی ژوانگ کشور چین کشف شد. لازم به توضیح است که این حشره بر اساس اطلاعات موجود در بانک اطلاعات حشرات ، در بین 807 هزار و 625 گونه مختلف حشره شناسائی شده در کره زمین دارای بیشترین طول بدن است. این رگورد پیش از این در اختیار یک حشره دیگر از همین گروه و با طول 56 سانتیمتر و 7 میلیمتر بود که در سال 2008 میلادی در کشور مالزی کشف شده بود.

این حشره بر اساس اطلاعات موجود در بانک اطلاعات حشرات ، در بین 807 هزار و 625 گونه مختلف حشره شناسائی شده در کره زمین دارای بیشترین طول بدن است. این رگورد پیش از این در اختیار یک حشره دیگر از همین گروه و با طول 56 سانتیمتر و 7 میلیمتر بود که در سال 2008 میلادی در کشور مالزی کشف شده بود.

ژائو لی در رابطه با این کشف جدید اعلام کرد : من از سال 1998 میلادی در جستجوی انواع حشرات بوده و سال های زیادی در این زمینه پژوهش کرده ام ؛ ولی باید اعتراف کنم زمانی که با این حشره بزرگ که بیش از نیم متر طول داشته و دارای ضخامتی برابر با انگشت اشاره یک انسان بالغ است، برخورد کردم ؛ واقعا تعجب کرده و شگفت زده شدم. دیدن یک حشره از نوع چوبک سانان در ابعاد بزرگ ، پدیده ای است که شاید هر دو سال یک بار امکان ان وجود داشته باشد و البته تا کنون هیچ موردی که مشابه این نمونه باشد ، در سراسر دنیا کشف نشده بود.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: من در حال اجرای پژوهشی بودم که طی آن نمونه های مختلف حشرات از این کوهستان با ارتفاع یک هزار و 200 متر جمع آوری می شد. زمانی که این حشره را از دور دیدم ، ابتدا گمان کردم که یک شاخه درخت در آن جا قرار دارد اما زمانی که به این موجود نزدیک تر شدم ،  واقعا شگفت زده بودم و نمی توانستم آن چه می بینم باور کنم. یک حشره بزرگ با دست و پای بلندش در برابر من قرار داشت.

گفتنی است پژوهشگران با انتقال این حشره به آزمایشگاه موزه تاریخ طبیعی در چین ؛ موفق شدند تا وی را به تخمگذاری مجبور کرده و شش حشره جدید از این طریق متولد شدند که کوچکترین آن ها بیست و شش سانتیمتر طول دارد. این حشره از سوی حشره شناسان با نام Phryganistria chinensis Zhao معرفی شده است.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا