ارائه راهکاری نوین برای مبارزه با سلول های سرطانی

ذرات نانو جایگزین شیمی درمانی می شود

کد خبر : 33086 یکشنبه 23 اسفند 1394 - 11:20:55

تیمی از پزشکان دانشگاه جنوا با ارائه روشی جدید برای مبارزه با سلول های سرطانی ، اعلام کردند با این روش می توان از تاثیرات منفی روش های سنتی درمان سرطان کاسته و امید بهبودی را افزایش داد.

پژوهشگران ایتالیایی به تازگی عنوان کردند که میتوان از ذرات نانو برای درمان توده های سرطانی استفاده کرد . این محققین مهمترین دلیل انتخاب ذرات مغناطیسی  را عوارض جانبی شیمی درمانی عنوان کرده اند که در اکثر بیماران مبتلا به سرطان قابل رویت است .

تیمی از دانشمندان ایتالیایی در حال اجرای پروژه ای هستند که بر مبنای ان روش درمانی جدیدی برای مبارزه با سلول های سرطانی ارائه می شود. این پروژه که به نام فلو مگنتیک معرفی شده است جایگزین روش سنتی شیمی درمانی بوده و پزشکان  با استفاده از نانو ذرات مغناطیسی ، محل توده  های سرطانی را بررسی کرده  و به کمک این روش می توانند روند انتشار دارو در میدان مغناطیسی را مشخص کرده و به بیان دیگر مسیر حرکتی دارو را هوشمندانه رصد کنند که این موضوع  آسیب کمتری نسبت به روش های پیشین بر بدن بیمار خواهد گذاشت .

تیم مطالعاتی این پژوهش متشکل از ماریا النا ، لیبراتو مانا و سیمونه نیتی است که هر سه پژوهشگر در دانشگاه جنوا در ایتالیا به گسترش روز افزون این پروژه به صورا امیدوارانه ای می نگرند .

ماریا النا ، سرپرست این پژوهش در رابطه با کارائی درمانی و افزایش امید بهبود بیماران سرطانی با کمک این روش جدید  اظهار داشت که این پروسه بسیار فعال بوده و گسترش آن می تواند به تشخیص زودتر از موعد تومورها بیانجامد و این نانو ذرات مغناطیسی توانمندی این کار را خواهند داشت وی  در پایان ابراز امیدواری کرد که  این روش  به صورت  بالقوه بتواند  مبارزه با سلولهای سرطانی را به عنوان هدف اصلی در پیش بگیرد .

منبع : Ansa