نتایج داوری فراخوان جایزه دانشجویان دکتری اعلام شد

در راستای تامین منابع انسانی و اهداف ترویجی، ستاد توسعه علوم و فناوری‎های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سفر دانشجویان دکتری رشته‌های مرتبط به خارج از کشور جهت ارائه مقالات در کنگره‌های بین‌المللی حمایت می‌کند.

نخستین دوره فراخوان جایزه سفر دانشجویان دکتری تخصصی و رزیدنتی جهت ارائه مقاله در کنگره‌های منتخب ستاد توسعه علوم و فناوری‎های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اردیبهشت 94 برگزار شد و از میان درخواست‌های رسیده به کمیته مشترک آموزش و پژوهش، 11 درخواست به عنوان برندگان این جایزه معرفی شدند. هفت نفر از پذیرفته شدگان دوره اول در کنگره‌های مربوطه شرکت کرده و چهار نفر از این تعداد موفق به استفاده از این فرصت نشدند.

همچنین دومین فراخوان جایزه سفر دانشجویان در آذر ماه اعلام و داوری آن در دی‌ماه امسال برگزار شد. در این جلسه از میان درخواست‌های رسیده به کمیته مشترک آموزش و پژوهش 11 درخواست به عنوان برندگان این جایزه معرفی شدند (9 درخواست مربوط به فراخوان دوم و دو درخواست از پذیرفته‌شدگان دور اول که به دلیل مشکل در اخذ ویزا موفق به حضور در کنگره‌های مذکور نشده بودند، با موافقت کمیته مشترک فرصت مجددی جهت داوری مقاله ثبت شده در فراخوان دوم به آنان داده شد و پس از داوری مجدد در لیست پذیرفته‌شدگان قرار گرفتند).

بر اساس اعلام ستاد توسعه علوم و فناوری‎های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ملاک‌های داوری در این دوره، هم‌راستایی خلاصه مقالات رسیده با اولویت‌های ستاد، کیفیت خلاصه مقاله ارائه شده، ارتباط موضوع و کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشجو و توصیه‌نامه استاد راهنما بودند. اگر چه بسیاری از خلاصه مقالات رسیده در این فراخوان هنوز از کیفیت بالای مد نظر داوران برخوردار نشده‌اند اما امید می‌رود در فراخوانهای بعدی سطح کیفی مقالات ارتقاء جدی یابد.

اسامی افراد برگزیده برای این دوره از جایزه شرکت در کنگره‌ها عبارت از ویدا سادات میرابوالفتحی، زهرا بهمنی دهکردی، زهرا قاسم‌زاده، معصومه غلامی، حمید کریمی روزبهان، سارا کریمی، فرزانه کیوانفرد، یاسمن رضوی، تارا رضاپور، الهه یارقلی و فاطمه زارعیان جهرمی است.

به گزارش ایسنا، پذیرفته شدگان تنها در صورت ارائه مدارک و مستندات مربوطه شامل گواهی شرکت در کنگره، گواهی پذیرش و ارائه مقاله، بلیط رفت و برگشت و ویزا واجد دریافت این جایزه خواهند بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا