پرتاب ماهواره جاسوسی جدید آمریکا به فضا

این ماهواره ها از پایگاه نیروی هوای وندربرگ در کالیفرنیا به فضا پرتاب شدند تا آسمان کالیفرنیا در شب پرتاب درخشش فوق العاده ای داشته باشد.

ماهواره جاسوسی آمریکا که بخش مهم این محموله فضایی بوده است NROL-55 نام دارد که پس از استقرار در مدار زمین به سرویس دهی برای اداره ملی شناسایی آمریکا موسوم به NRO مشغول می شود. این آژانس ماهواره های جاسوسی آمریکا را هدایت و کنترل می کند.

بخش مهم دیگر این محموله شامل 13 ماهواره مکعبی کوچک می شود که 9 دستگاه از آنها با حمایت آژانس ماهواره های جاسوسی آمریکا و 4 دستگاه دیگر نیز تحت حمایت آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) قرار دارند.

اطلاعات فنی روشنی درباره ماهواره جاسوسی NROL-55 منتشر نشده است اما گفته می شود در ساخت 13 ماهواره کوچک مکعبی از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا استفاده شده است.

به عنوان مثال دو دستگاه از این ماهواره ها موسوم به AeroCube-5C و AeroCube-7 پیشرفته ترین فناوری های ارتباطات لیزری و ردیابی ساخت دست دانشمندان را آزمایش خواهند کرد. هر این ماهواره ها تنها 1.5 کیلوگرم وزن دارند.

ماهواره AeroCube-7 با حمایتهای مالی ناسا و توسط پروژه ارتباطات نوری و Sensor Demonstration ساخته شده است. این ریزماهواره از لیزر 6 واتی برای ارسال اطلاعات از مدار پایین زمین به سطح استفاده می کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا