کشف قبرستان دریائی در پی نقشه برداری ژئوفیزیک

در پی اجرای پروژه بزرگ نقشه برداری و مطالعات زمین شناسی در سواحل انگلستان ، بقایای یک سایت باستانی به دست آمد . در همین رابطه جیم پاری Jim Parry ؛ باستان شناس موسسه ملی National Trust در گزارشی ویژه اعلام کرد : " در پی انجام پروزه نقشه برداری ژئوفیزیک ، یک محوطه تدفینی بسیار بزرگ از روزگاران گذشته ، مورد شناسائی قرار گرفت . "

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، در محوطه تدفینی فوق الذکر ، بقایای بیش از دویست و هفت ملوان و دریانورد کشف شده است . مطالعات انجام شده در این رابطه نشان می دهد که احتمالا این افراد ، دریانوردانی هستند که در حین غرق شدن کشتی سلطنتی اچ ام اس آن HMSRoyal Anne  در سال 1721 میلادی ، از بین رفته اند . این کشتی در منطقه موسوم به Lizard Point غرق شد .

متون تاریخی باقی مانده از این روزگار نشان می دهد که کشتی فوق الذکر به سمت باربادوس در حال حرکت بوده که در این منطقه اسیر طوفان شده و بر اثر تصادم با صخره های بزرگ این بخش ساحلی ، غرق می شود .

در خاتمه لازم به توضیح است که با پایان یافتن عملیات نقشه برداری ، قرار است کاووش های ویژه ای با حضور غواصان و متخصصان باستان شناسی زیر آب انجام شده و بقایای احتمالی این کشتی و بازماندگان آن مورد مطالعه قرار گیرد .