افزایش بیست درصدی ابتلا به آبله میمونی در جهان

به گزارش سیناپرس، مدیر کلسازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که موارد ابتلا به آبله میمونی در سراسر جهان در هفته گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

تاکنون بیش از ۳۵ هزار مورد در سراسر جهان گزارش شده است که بیشتر آنها در اروپا و آمریکا بوده و ۱۲مورد مرگ مرتبط با این بیماری نیز گزارش شده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در این رابطه گفت که بیشتر موارد همچنان در مردانی رخ می دهد که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند. او همچنین بر اهمیت اطمینان از عرضه جهانی واکسن آبله میمون به نام Jynneos تاکید کرد.
وی با تاکید بر این موضوع که ما همچنان نگران هستیم که دسترسی ناعادلانه به واکسن ‌هایی که در طول همه‌گیری کووید-۱۹ شاهد بودیم تکرار شود و فقیرترین افراد همچنان پشت سر بمانند، تاکید کرد: این واکسن می تواند خطر مواجهه را کاهش داده و خطر عفونت شدید را کم کند.

به گفته دکتر روزاموند لوئیس، سرپرست فنی بخش آبله میموین سازمان جهانی بهداشت، این واکسن یک اقدام احتیاطی ضروری است، حتی اگر 100۱۰۰ درصد موثر نباشد.

به گزارش سیناپرس، تدروس همچنین در این جلسه گفت که نام دو دسته شناخته شده ویروس را با استفاده از اعداد رومی تغییر داده اند. این اعلامیه زمانی منتشر شد که سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی تغییر نام ویروس برای پیروی از بهترین شیوه های فعلی برای جلوگیری از ایجاد توهین یا آسیب به هر جمعیت فرهنگی، ملی یا هر جمعیت یا گروه دیگری از جمله حیوانات است.

روز چهارشنبه، تدروس گفت که جلسه ای از کارشناسان بر سر تغییر نام حوضه کنگو یا کلاد آفریقای مرکزی به کلاد I و کلاد غرب آفریقا اکنون به عنوان کلاد II نامیده خواهد شد، به توافق رسیدند. این مکانیسم نامگذاری در آینده برای همه کلاسها اعمال خواهد شد.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: upi
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا