افسردگی در نوجوانی باعث بیماری های قلبی در بزرگسالی می شود

بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا (American Heart Association) ، اختلالات افسردگی اساسی و اختلال دو قطبی در نوجوانی باعث بروز بیمارهای قلبی – عروقی در جوانی و اوایل بزرگسالی می شود. این انجمن اعلام کرد که گروهی از پژوهشگران در آخرین مطالعات خود بر روی مشکلات قلبی – عروقی همانند حمله قلبی و مرگ و میر در جوانان به این نتایج دست پیدا کردند.

لازم به توضیح است که اختلال دو قطبی (اختلال شیدایی – افسردگی) نوعی اختلال خلقی و یکی از بیماری های خفیف روانی به حساب می آید. افراد مبتلا به این بیماری دچار تغییرات شدید خلق و خوی می‌ شوند. اختلال دو قطبی به صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوائل دوره بزرگسالی ظاهر می‌ شود.

قابل توجه است که در سال 2011 میلادی در یک تحقیق که بر روی هفت هزار بزرگسال جوان (کمتر از سی سال) در ایالات متحده امریکا  انجام شده بود، آمده است که افسردگی یا اقدام به خودکشی عامل خطر شماره یک در ایجاد تنگی شریان های خونی و ایجاد بیماری های قلبی – عروقی و مرگ ناشی از آن در زنان جوان بوده و همین عامل در مردان به عنوان عامل شماره چهار ثبت شده است.

بنیامین. آی. گلدشتاین (Benjamin I. Goldstein) از روان پزشکان کودکان و نوجوانان و از نویسندگان این گزارش در رابطه با شناخت افسردگی به عنوان عامل بیماری های قلبی – عروقی می گوید: «جوانان مبتلا به اختلالات خلق و خوی هنوز به طور گسترده عنوان یک گروه در معرض خطر مراحل اولیه و یا پیشرفته بیماری قلبی – عروقی شناخته نشده اند. ما امیدوار هستیم که این دستورالعمل اقدامی برای واکنش بیماران، خانواده ها و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی در میان جوانان باشد. »

از آنجایی که ممکن است بیماری های قلبی – عروقی در اوایل زندگی و دوران نوجوانی آغاز شود پژوهشگران در نظر دارند تا با افزایش آگاهی و شناخت از اختلالات خلقی در بین نوجوانان و جوانان به عنوان عامل مهم خطر ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی ، احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

این محققان پس از تجزیه و تحلیل سیستماتیک تحقیقات خود دریافتند که نوجوانان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی و اختلال دو قطبی بیش از نوجوانان دیگر در معرض خطر ابتلا به عامل های پر خطر بیماری های قلبی – عروقی همچون فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، چاقی و دیابت نوع 2 هستند.

گلدشتاین در ادامه توضیحاتش اظهار داشت: « اختلالات خلقی اغلب از حالات مادام العمر محسوب می شوند و مدیریت خطر زودهنگام و اولیه بیماری های قلبی – عروقی فوق العاده مهم است. اگر ما در مراقبت و مدیریت این خطرات زودهنگام موفق باشیم می توانیم اطمینان پیدا کنیم که نسل آینده جوانان از شرایط بهتری نسبت به ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی برخوردار خواهند بود. »

لازم به توضیح است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله در بخش گردش خون مجله انجمن قلب آمریکا (journal of the American Heart Association) به چاپ رسیده و قابل دسترسی است.

منبع 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا