خیانت و طلاق عاطفی ره آورد شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی

دکتر مجید ابهری روانشناس و مشاور درمورد ناهنجاری‌جنسی به خبرنگار خبرگزاری سیناپرس گفت: گسترش رفتارهای غیراخلاقی بین زوجین را دارای علل رفتارشناسی متعددی است. بسیاری از زوجین بدون آموزش‌های اولیه وارد زندگی مشترک می‌شوند؛ درحالی که مهمترین رکن زندگی مشترک آموزش‌های جنسی است، چرا که عدم برقراری روابط منطقی زن و شوهر با یکدیگر و همچنین عدم ارضای خواسته های جنسی زن از مرد و بالعکس، موجب انحراف آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه تنوع طلبی یکی از دلایل رفتاری دیگر بین زوجین است، اظهار کرد: بسیاری از زنان و مردان حاضر هستند تا در روابط غیرمنطقی و نامشروع، نیازها و خواسته‌های طرف مقابل را برآورده کنند اما در روابط زناشویی خود به علت شرمساری، خجالت و علل دیگر از این رفتارها خودداری می‌کنند؛ در صورتی که در روابط زناشویی باید بدون هیچ خجالتی زن و مرد خواسته‌های خود را به یکدیگر اعلام کنند و آموزش های لازم را در این زمینه فرا بگیرند.

این آسیب شناس در ادامه عنوان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی موجب افزایش توقعات زنان و مردان در روابط جنسی و در نهایت خیانت و طلاق عاطفی شده است که رسانه‌ها باید در این زمینه با شفافیت بیشتری اطلاع‌رسانی کنند تا از متلاشی شدن هر چه بیشتر خانواده ها و بالارفتن آمار طلاق جلوگیری شود.

تماشای فیلم های غیراخلاقی می تواند اعتیادآور و منفی باشد

ابهری در ادامه به تماشای فیلم های غیراخلاقی توسط زوجین اشاره کرد و گفت: معایب اصلی تماشای این فیلم ها، افزایش سطح انتظار همسران در مورد عملکرد جنسی یکدیگر است، چرا که در این فیلم ها، اعمال و رفتارهای مختلفی که در رابطه زناشویی رخ نمی‌دهد را نشان می‌دهد و از آنجایی که فیلم های غیراخلاقی فقط  به صنعت ساخت پورنوگرافی کمک می‌کند نه تنها برای زن و شوهر آورده مثبتی ندارد بلکه موجب مشکلاتی همچون دلسردی و کاهش رضایت جنسی زوجین در طولانی مدت می شود.

75 درصد از مردانی که به زنان خیابانی مراجعه می کنند متاهل و 25 درصد آن مجرد هستند و علت اصلی آن تنوع طلبی و مشکلات جنسی لاینحل در روابط زناشویی  و برخواسته از این نوع فیلم هاست.

وی عنوان کرد: تماشای ویدیوهای مستهجن در طولانی‌مدت منجر به بروز اختلالات جنسی شده و کیفیت  روابط زناشویی و تعهد به روابط عاشقانه شخص را نیز به خطر می‌اندازد. تاجایی که مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد افرادی که عادت به تماشای فیلم‌ها و تصاویر مستهجن دارند، علاوه بر آسیب‌های روانی ازنظر فیزیکی در بخش مغز نیز آسیب‌دیده و این آسیب بیشتر در قشر جلوی مغز بروز می‌کند. این ناحیه مغز کنترل اخلاق، قدرت اراده و انگیزه را کنترل می‌کند.

این آسیب شناس درباره اثرات تماشای این فیلم ها گفت: تماشای این فیلم ها جز اینکه زمینه خیانت و فروپاشی خانواده را فراهم می کند هیچ تاثیر بهینه ای در زندگی برای فرد ندارد. همچنین تماشای تصاویر مستهجن، مغز را به وضعیت مشابه افراد نابالغ سوق داده و بر بسیاری از مهارت‌های شناختی ازجمله قضاوت تأثیر می‌گذارد. پورنوگرافی همچنین می‌تواند باعث ایجاد اختلال رفتاری شود.

ابهری یادآورشد: مردان و زنانی که به تماشای فیلم های پورن اعتیاد دارند، بیشتر از افراد دیگر خودارضایی می شوند، حتی اگر این افراد همسر داشته باشند.

وی عنوان کرد: 75 درصد از مردانی که به زنان خیابانی مراجعه می کنند متاهل و 25 درصد آن مجرد هستند و علت اصلی آن تنوع طلبی و مشکلات جنسی لاینحل در روابط زناشویی  و برخواسته از این نوع فیلم هاست.

بیش از 70 درصد طلاق ها ریشه در مشکلات جنسی دارد

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد طلاق ها ریشه در مشکلات جنسی است، اظهارکرد : اغلب مشکلات جنسی بین زن و شوهر به دلیل عدم آموزش های لازم است که این افراد باید به مشاور مراجعه کنند.

ابهری گفت: عدم رسیدگی به بهداشت و ظاهر منجر به رفتارهای ناهنجار و هنجارستیزی از سوی برخی زنان و مردان متاهل می شود. به طوری که 70 درصد زنان و مردان متاهل در روابط زناشویی و خصوصی خود با همسرانشان ،آداب و رفتارهای بهداشتی و زیبایی را رعایت نمی‌کنند.

گزارش: نازنین جوادیه

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا