ترکیب آنتی بیوتیکی جدید برای غلبه بر بیماری ژنتیکی فیبروزکیستیک

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه آستون آمریکا در تحقیقی جدید، موفق به ساخت ترکیب جدیدی از آنتی بیوتیک ها شده اند که می تواند برای غلبه بر اثرات بیماری ژنتیکی فیبروز کیستیک مورد استفاده قرار گیرد.

بر این اساس، ترکیب آنتی بیوتیک موسوم به ایمی پنم/رلباکتوم با آنتی بیوتیک معروف آموکسی سیلین می تواند در برابر نوعی مایکوباکتریوم بالقوه کشنده که باعث عفونت های جدی در افراد مبتلا به بیماری های مزمن ریوی مختلف مانند فیبروز سیستیک می شود، به شکل بسیار موثری به کار گرفته شود.

این کشف که توسط تیمی پژوهشی به سرپرستی کالج علوم بهداشت و زندگی دانشگاه آستون انجام شده است، این ترکیب به عنوان بخشی از درمان یک بیمار در آمریکا استفاده شده است و نتایج آن در رهایی آن شخص از عفونت، قابل توجه بوده است.به گزارش سیناپرس، این بیمار که مبتلا به فیبروز کیستیک بوده است، ترکیبی از آنتی‌بیوتیک‌های دانشگاه آستون را به عنوان بخشی از یک رژیم درمانی پیچیده، از جمله یک درمان تجربی به نام فاژ درمانی، که از ویروس‌ها برای درمان عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌کند، دریافت کرد.

ترکیب فوق با موفقیت عفونت بیمار را درمان کرد و به گفته محققان حتی قابلیت افراد را برای پیوند نجات دهنده ریه افزایش می دهد.به گزارش سیناپرس،به گفته محققان فوق، درمان موفقیت‌آمیز این بیمار با ترکیب آنتی‌بیوتیک و فاژ، تأثیر این رویکرد ترکیبی را برای مقابله با مایکوباکتریوم آبسه مقاوم به آنتی‌بیوتیک نشان می‌دهد.

به گزارش سیناپرس،این یافته ها که در مقاله ای علمی پژوهشی ارائه شده اند، در مجله Cell منتشر شده اند.

مترجم: محمدرضا دلفیه