با تفاهم نامه ای بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و هفتا ؛

راهی برای توسعه صادرات صنایع فرهنگی و خلاق رقم خورد

کد خبر : 132504 دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 12:31:56

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و شرکت ره آورد هنر و صنعت پارسیان(هفتا) به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ های متقابل در تقویت پایه های توسعه صادرات صنایع فرهنگی و خلاق، به امضا رسید.

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و شرکت ره آورد هنر و صنعت پارسیان(هفتا)  به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ های متقابل در تقویت پایه های توسعه صادرات صنایع فرهنگی و خلاق، با حضور دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو- رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر برزین ضرغامی مشاور پارک، محمد باقر مروی رئیس هیات مدیره هفتا، سوده صوفی -مسوول اداره برنامه‌ریزی و توسعه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی  و فرگل غفاری سردبیر خبرگزاری علم و فرهنگ  به امضا رسید.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: در عرصه بین المللی  ظرفیت های فرهنگی و هنری کشور یک مزیت مهم به شمار می رود و ما نیز  باید شیوه های جدیدی را برای توسعه صنایع فرهنگی به کار بگیریم.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو افزود: درگذشته هیچگاه فرهنگ جزو اولویت‌های مهم کشور نبوده است. حال اینکه چقدر توانستیم از منابع فرهنگی بهره بگیریم؛سوالی است که باید از خود بپرسیم. زیرا با وجود اینکه دارای منابع فرهنگی غنی هستیم، اما متاسفانه در کشورمان این منابع هیچگاه مولد نبوده‌اند و بهره‌گیری چندانی از این منابع برای توسعه کشور نشده است.

وی فرهنگ را جزو پایه‌های مهم اقتصاد کشورها پیشرو دانست و عنوان کرد: در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا فرهنگ جزو پایه ‌های مهم اقتصاد است و امروز باید باتوجه به فرهنگ غنی که داریم در این حوزه برنامه‌ریزی  کنیم و به سمت صادرات گام برداریم تا این نگاه که فرهنگ تنها یک کمک بگیر است ، تغییر کند.

محورهای همکاری طبق این تفاهم نامه  شامل راه اندازی خانه خلاق صادرات محصولات خلاقانه و نوآور در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، برگزاری دوره ها و رویدادهای آموزشی با هدف روزآمد سازی و ارتقا کیفیت محصولات ، طراحی و اجرای رویدادها با هدف مرتفع ساختن نیازهای صادرات، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش کسب وکارهای مرتبط در حوزه برندینگ و بازاریابی، راه‌اندازی فضاهای کارگاهی اشتراکی ،ایجاد زیرساخت های لازم برای دسترسی به بازارهای خارجی با استفاده از فناوری های جدید و مهارت های خلاقانه،مدیریت و تامین محصولات مورد نیاز بازارهای صادراتی است.

 

 

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات شما

نظرات شما

متن *

[کد امنیتی جدید]