واکسن کرونا و آنفلوآنزا با یک تزریق

به گزارش سیناپرس به نقل از metro، سال هاست واکسن آنفلوآنزا در دنیا با فرا رسیدن فصل پاییز تزریق می شود تا افرد در صورت ابتلا به آنفلوآنزا، علائم خفیف تری را تجربه کنند. در ماه های اخیر هم واکسن کرونا به بازار آمده و بسیاری از کشورها طرح واکسیناسیون خود را به پایان می رسانند. 
خبرها حاکی از آن است که یک شرکت بزرگ انگلیسی قصد دارد واکسن کووید و آنفلوآنزا را با هم ترکیب کند تا از این طریق، پروژه تزریق دوزهای تکمیلی واکسن را که با نزدیک شدن به فصل سرما باید انجام شود، تسریع کند. 

«متیو دوچارز»، مدیرعامل مرکز تولید و نوآوری واکسن در «آکسفوردشایر» به تازگی اعلام کرده است که این شرکت در حال ارزیابی برای یکی کردن این دو واکسن با یکدیگر است تا افراد با یک تیر دو نشان بزنند. 

در حالی که بیشتر مردم در برخی کشورها از جمله انگلیس هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، دولت ها به دنبال تزریق دوز تقویتی یا دوز سوم هستند تا ایمنی را در مردم خود بالاتر ببرند. از آنجایی که تزریق دوز سوم احتمالا با زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا یکی می شود، این شرکت بنا دارد با یکی کردن این دو واکسن، کاری کند که افراد تنها یک بار تزریق داشته باشند اما از فواید هر دو واکسن سود ببرند.

به گزارش سیناپرس، این کار نه تنها در وقت صرفه جویی می کند، بلکه بسیاری از افرادی را که میانه خوبی با سوزن و تزریق واکسن ندارند، متقاعد می کند تا با همان یک بار تزریق از مزیت هر دو واکسن برخوردار شوند. 

این شرکت که حدود یک سال از ساخت آن می گذرد، قرار است با بیش از 200 میلیون پوند سرمایه گذاری دولتی در ماه های آینده افتتاح شود. این شرکت بعد از آغاز فعالیت در نظر دارد 70 میلیون دوز واکسن را برای بازه زمانی 4 تا 5 ماهه تولید کند.

این شرکت انگلیسی همچنین در مشارکت با گروه های صنعتی، دانشگاهی و تحقیقاتی و ارائه تخصص و توانایی تولید خود به منظور انتقال سریع واکسن ها از کشف به محصول مجوزهای لازم را در اختیار دارد و امید می رود در ماه های آینده بتواند به این امر کمک کند. 

ایده اولیه این کارخانه بزرگ در سال 2018 پیش از شیوع همه گیری کرونا شکل گرفت. اما به محض شیوع این بیماری، برنامه ها مطرح شده و قرار است تأسیسات این کارخانه 12 ماه زودتر از موعد مقرر تکمیل شده و وارد چرخه تولید شود. به گزارش سیناپرس، از آنجایی که انگلیس در تولید و توزیع واکسن بسیار موفق عمل کرده، این شرکت تا سال 2022 زمان دارد تا بتواند روی برنامه ریزی تولید دوزهای تقویتی واکسن کار کند. 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا