نخستین داروی سرطان لنفوم در سگ‌ها تایید شد

 استیون سولومون مدیر مرکز دامپزشکی سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا اعلام کرد: در حالی که سرطان لنفوم کمتر از ۷۰ هزار سگ را در آمریکا تحت تأثیر قرار می دهد، اما این بیماری ۲۴ درصد از کل سرطان ها را در سگ ها تشکیل می دهد و یکی از مهم ترین سرطان های سگ هاست.

وی افزود: اکنون برای اولین بار، صاحبان سگ اطمینان از درمانی دارند که کاملاً استانداردهای سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا را برای اثربخشی در سگ ها تامین می کند.

داروی Tanovea قبلا تایید مشروط سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا را دریافت کرده بود.

در آن زمان، این سازمان به این نتیجه رسید که این دارو بی خطر است و برای درمان موارد نادر لنفوم در سگ ها «انتظار اثربخشی منطقی» دارد.

تأیید مشروط Tanovea به شرکت سازنده این دارو به نام VetDC اجازه داد تا در هنگام جمع آوری داده های مطالعات بیشتر برای تایید کامل Tanovea اقدام کند.

تأیید مشروط این دارو نشان می دهد که داروها برای درمان بیماری های نادر حیوانات، مانند لنفوم سگ، می توانند مسیر تأیید مشروط FDA را طی کنند تا به تأیید کامل برسند.

سولومون خاطرنشان کرد: این امر به دامپزشکان ابزار مهم دیگری برای کمک به افزایش کیفیت زندگی سگ های مبتلا به لنفوم و به طور بالقوه فرصت بیشتری هم به سگ ها و هم به صاحبان آنها می دهد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا