ماهواره‌های استارلینک به اشتباه یوفو شناخته شد

به گزارش دیلی‌میل، اگرچه برخی از مردم تصور می‌کردند این نورها مهمان‌هایی از سیارات دیگر باشند اما مشخص شد که این پدیده ناشی از گذر ماهواره‌های استارلینک ایلان ماسک بوده‌است که در روز ۹ مه به فضا پرتاب شده‌اند.

پائول لینام(Paul Lynam)، ستاره‌شناس رصدخانه‌ی لیک(Lick) در مونت همیلتون(Mount Hamilton) به روزنامه‌ی سان فرانسیسکو کرونیکل(The San Francisco Chronicle) گفت: این ماهواره‌ها نور خورشید را پس از غروب و یا قبل از طلوع دریافت و منعکس می‌کنند و اجرام نورانی گزارش شده توسط مردم این‌ ماهواره‌ها بوده‌اند.

با گسترش ماهواره‌های اسپیس‌ایکس در فضا، این گونه مشاهدات نیز در حال افزایش است. استارلینک سرویس اینترنت‌رسانی شرکت اسپیس‌ایکس است که قرار است اینترنت را به مناطقی که دسترسی به آن‌ها مشکل است برساند.

این شرکت تاکنون بیش از ۱۶۰۰ ماهواره به فضا فرستاده است.جد گلوب(Jedd Goble) یکی از ساکنان منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو در توییتر خود نوشت: همین الان مجموعی از ماهواره‌های استارلینک را دیدم که رد می‌شدند و نور خورشید غروب کرده را منعکس می‌کردند.

ماسک این ماه اعلام کرد که اینترنت استارلینک تاکنون نیم میلیون پیش‌ خرید شده است. هنوز زمان آماده شدن این سرویس به صورت عمومی مشخص نیست اما به نظر می‌رسد این اتفاق در سال ۲۰۲۱ رخ نمی‌دهد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا