ماهی‌های قرمز هیچ نقشی در انتقال کرونا ندارند

به گزارش سیناپرس همدان؛ تنگ ماهی قرمز جزو جذابیت‌های نوروز به ویژه برای کوچکترها محسوب می‌شود که  به عقیده برخی افراد بدون ماهی قرمز، نوروز و سفره هفت سین آن صفا ندارد.

در روزهای پایانی سال شاهد فروش ماهی ها در مراکز خرید هستیم که کودکان با جذابیت خاصی نظاره گر این ماهی ها می‌شوند. مدیر کل دامپزشکی استان همدان اعلام کرد: ماهی قرمز هیچ گونه نقشی در انتقال کرونا ندارد.

دکتر  رسولی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس همدان بابیان اینکه ماهی قرمز برای سفره های هفت سین توسط برخی شهروندان خریداری می‌شود، اظهار کرد: ماهی های قرمز ناقل کرونا نیستند و هیچ مورد انتقال ویروس از این طریق ثابت نشده است.

وی ادامه داد: تنها در موارد جزئی ممکن است به لحاظ مکانیکی موجب انتقال ویروس شود، بنابراین شهروندان هیچ گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند و فروشندگان باید با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به فروش ماهی های قرمز در بازار کنند.

مراقب آلودگی های قارچی ماهی قرمز باشید

وی تصریح کرد: این ماهی ها ممکن است آلودگی های قارچی روی سطح پوستشان وجود داشته باشد که توصیه میشود شهروندان از لمس مستقیم دست با ماهی خودداری کنند.

 رسولی با بیان  اینکه کودکان تمایل زیادی به بازی با ماهیان قرمز و لمس آنها دارند، تاکید کرد: خانواده ها باید از برخورد مستقیم دست کودکان با این ماهی ها خودداری کنند چرا که ممکن است آنها با آلودگی های قارچی همراه باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید ضمن رعایت نکات بهداشتی ماهی های قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنند.

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست گفت: خانواد‌ه‌ها بعد از اتمام نوروز از رها کردن ماهی های قرمز در رودخانه ها و منابع آبی خودداری کنند و در محل هایی که توسط شهرداری‌ها اعلام می شود نسبت به رها سازی این ماهی‌ ها اقدام کنند.

گزارش:نفیسه پاکیزه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا