محققان آمریکایی خبر دادند؛

شناسایی نوزادی با ۵۱ هزار برابر حجم ویروس کرونا در بدن یک فرد عادی

کد خبر : 114280 جمعه 08 اسفند 1399 - 12:53:00

محققان آمریکایی از شناسایی نوزادی در این کشور خبر دادند که حجم ویروس کرونا در بدن وی بیش از ۵۱ هزار برابر بیماران عادی است.

این نوزاد شهریور سال گذشته میلادی در واشنگتن متولد شده و حجم ویروس در بدن وی ۵۱ هزار و ۴۱۸ برابر تعداد ذرات ویروسی سایر بیماران مبتلا به کرونا بوده است. هنوز مشخص نیست این میزان آلودگی چگونه در این نوزاد شکل گرفته و احتمال می‌رود وی به یک گونه جدید مرگبار از کرونا مبتلا شده باشد.

درمان این نوزاد در بیمارستان ملی کودکان واشنگتن با موفقیت انجام شده است. این بیمارستان تا به حال بیش از ۲۰۰۰ نوزاد مبتلا به کرونا را درمان کرده است. به گفته روبرتا دی بیاسی رئیس بخش بیماری‌های عفونی این بیمارستان تا به حال هشت فرد دیگر در نقاط مختلف آمریکا با شرایطی مشابه با این نوزاد شناسایی شده‌اند. این گونه جهش یافته از بیماری کرونا N۶۷۹S نام گرفته است.

به گفته جرمی لوبان ویروس شناس دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست بار ویروسی این نوزاد تکان‌دهنده و قابل توجه بوده و علت تکثیر گسترده آن سیستم ایمنی نابالغ و کامل نشده بدن نوزادان است. اگر چه کودکان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما تعداد موارد ابتلای به آن در این گروه سنی در یک سال اخیر رو به افزایش است.

بر اساس آمار آکادمی اطفال آمریکا تا ۱۸ فوریه سال جاری میلادی بیش از ۳.۱ میلیون کودک در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. در مورد ماهیت گونه جدید کرونا هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست، اما این نگرانی وجود دارد که این گونه عوارض گسترده‌ای برای کودکان داشته باشد.

در هفته‌های اخیر گونه‌های جدید و متفاوتی از ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان شناسایی شده‌اند. یکی دیگر از این گونه‌ها B.۱.۵۲۶ نام دارد که ۱۲.۷ درصد از افراد مبتلا به کرونا در نیویورک و شهرهای اطراف به آن مبتلا بوده‌اند. یک گونه دیگر به نام B.۱.۳۵۱ هم در آفریقای جنوبی و دوگونه دیگر به نام‌های B.۱.۴۲۷/B.۱.۴۲۹ هم در کالیفرنیا شناسایی شده‌اند.

daddy bears oso sma bertudung Lobster Tube hony ilily