تغییر رویکرد کمپانی شل به حوزه سوخت های پاک

به گزارش سیناپرس، غول نفتی شل که به طور مشترک به انگلیس و هلند تعلق دارد، اعلام کرده است که قصد دارد به تدریج تولید نفت خود را که در سال ۲۰۱۹ به بالاترین حد خود رسیده بود، کاهش داده و در عین حال  تلاش خود را برای تولید انرژی های تجدید پذیر ، سوخت های زیستی و هیدروژنی بیشتر کرده و فعالیت های مرتبط با این حوزه ها را گسترش دهد.

از سوی دیگر سیاست های اخیر شل حاکی از علاقه به سرمایه گذاری گسترده در زمینه مراکز شارژ خودروهای الکتریکی بوده و این شرکت طی سال گذشته اولین دفتر پیش فروش شارژ خودروهای الکتریکی خود را  در انگلیس را افتتاح کرده و شرکت فعال در این زمینه با عنوان EV Ubitricity را نیز خریداری و در خود ادغام کرد.
گفتنی است شل، در حال حاضر حدود ۶۰ هزار مرکز  شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر جهان دارد که تحت برندهای مختلفی همچون Shell ، Ubitricity و NewMotion  فعالیت می کنند.

مدیران ارشد این مجموعه  متعهد شده اند که تا پایان سال 2025 این تعداد را به بیش از نیم میلیون مرکز شارژ افزایش دهند. البته این مجموعه هنوز جزئیات خاصی از تعداد شارژرهای ویژه ای را که قصد دارد در بازارهای جداگانه در سراسر جهان نصب کند ، ارائه نداده است.به گزارش سیناپرس، در حال حاضر ۱۴ کشور از این خدمات بهره می برند که پیش بینی می شود تعداد آن ها افزایش پیدا کند.

علاوه بر این ، اعلام شده است که شل همچنین شروع به تولید سوخت های زیستی سازگار با محیط زیست در پالایشگاه های موجود خود کرده و هدف این مجموعه عظیم نفتی، رشد چشمگیر تولید و فروش سوخت هیدروژنی است. این سوخت ها هم برای خودروها و هم برای گرمایش خانگی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در کنار این اقدامات، شل همچنین فروش هیدروژن ، گاز مایع طبیعی(LNG) و گاز طبیعی تجدید پذیر در بازارهای پیش فروش را گسترش خواهد داد.
شرکت شل در صدد فروش میزان ۵۶۰ تراوات برق در ساعت تا سال ۲۰۳۰ بوده و به این ترتیب می خواهد تولید فعلی سوخت مورد نیاز برای مصارف خودرویی و خانگی خود را دو برابر کند.
به باور کارشناسان، با توجه به اینکه  استفاده از خودروهای الکتریکی به سرعت محبوب تر می شوند و به تدریج قوانین سختگیرانه تری از سوی دولت ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای وضع می شود ، غول های بزرگ نفتی تلاش می کنند تا منافع خود را در مهاجرت به حوزه سوخت های پاک و تولید مراکز شارژ خودرو تامین کرده و تغییر کاربری دهند.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا