امروز مولفه ای گمشده در فرهنگ به نمایش درآمده است

اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در خلال بازدید از نخستین روز نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» در گفتگو با خبرگار سیناپرس گفت: به نظر من یکی از مولفه های  گمشده عرصه علم و فرهنگ که تلفیق این دو با یکدیگر است، در این نمایشگاه به خوبی به نمایش گذاشته شده است. باید گفت، تا کنون کمتر به این موضوع که تجاری‌سازی صنایع فرهنگی بوده است توجه شده است.

وی افزود: مهم این است که صاحبان این صنایع بتوانند خود را در این عرصه پیدا کنند و دست اندر کاران بخش‌های دولتی و خصوصی بتوانند برای بروز و ظهور این آثار بسترسازی کنند. از همه مهمتر این است که با توجه معضل اشتعال در کشور ما با توجه به شرایط موجود، اگر  با همین رویکرد به به صنایع فرهنگی نگاه کنیم، می توان این فرآیند را برای تولید شغل، یک بستر استاندارد دانست.

به گفته بروجردی، فرهنگ و اقتصاد گرچه در ابتدای امر ربط ظاهری با یکدیگر ندارند، اما این مولفه می تواند بسترساز تولید و شکوفایی اقتصادی شود.
وی ادامه داد: تجاری‌ سازی نباید نقطه هدف ما باشد اما نقطه عزیمت ما می توان باشد و می تواند گامی باشد در راستای  شناساندن مبانی فرهنگمان به دیگر کشورها. به این جهت است که می توان گفت، رشد صنایع فرهنگی برای ملت یک نوع هدایت گری است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا