کد خبر : 107368 یکشنبه 06 مهر 1399 - 00:01:04
روز-جهانی-جهانگردی-و-گردشگری

علم در 6مهرماه:

روز جهانی جهانگردی و گردشگری

سیناپرس: در میان انبوهی از اخبار و اطلاعات مناسبتی و خبری تقویم، رویدادهای مهم روز را از نگاه سیناپرس بخوانید.
  • روز جهانی جهانگردی و گردشگری

از سال 1980  همزمان با دهمین سالگرد تاسیس سازمان جهانی جهانگردی، تاریخ 27 سپتامبر (6 مهر) به نام روز جهانی جهانگردی و گردشگری) نامگذاری شد. سازمان جهانی گردشگری (WTO) با هدف برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای گردشگری پایدار در جهان بنیان‌گذاری شد. مقر این سازمان در شهر مادرید کشور اسپانیا است. فعالیت‌های سازمان جهانی گردشگری تاکنون بر پایه اتخاذ تصمیم‌های اقتصادی و سیاست‌گذاری برای پیشرفت گردشگری بوده است. این تصمیم‌ها در راستای حمایت از محیط زیست و حفظ و توسعه مناطق گردشگرپذیر و ایجاد صلح و تعامل میان کشورها فعالیت می‌کنند.

• پرتاب ماهواره SMART-1

ماهواره SMART-1 متعلق به آژانس فضایی اروپا (ESA) با هدف بررسی ماه طراحی و ساخته شد. این ماهواره در تاریخ 27 سپتامبر 2003 به فضا پرتاب شد و پس از یک مأموریت حدود 3 ساله، در تاریخ 3 سپتامبر 2006 با برخورد به سطح ماه، به کار خود پایان داد.

• پرتاب کاوشگر فضایی Dawn

کاوشگر فضایی Dawn ناسا در تاریخ 27 سپتامبر 2007 به فضا پرتاب شد. هدف از انجام این مأموریت، بررسی دو پیش‌سیاره شناخته شده به نام‌های Vesta و Ceres در کمربند سیارکی بود.