تنها ۱۰ درصد شبکه برق دارای عمر بالا است

دکتر مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق امروز در رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: مجموعه صنعت برق درصدد است که نیازهای خود را به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان برطرف کند؛ زیرا می‌داند که اگر این کار را نکند، فشار تحریم‌ها موجب اختلال در برق‌رسانی شده و هزینه‌های برق را افزایش می‌دهد.

وی گفت: تجهیزات داخلی استانداردهایی را برای ارائه سرویس‌رسانی در صنعت برق باید دریافت کنند که این موضوع باید توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مد نظر قرار گرفته شود.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه ما این آمادگی را داریم که در حوزه‌ای که ساخت داخل صورت نگرفته و سیستم‌های کنترل نیاز به آن محصول را دارند، ورود پیدا کنیم، اظهار کرد: همچنین در صدد هستیم که از محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان که در ارتباط با مشتری است، حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی تجهیزاتی که اکنون در صنعت برق مورد استفاده قرار می‌گیرد، کیفیت کافی را ندارند و متناسب با رشد مصرف و افزایش مشتری نیست، یادآور شد: از این رو ما آمادگی داریم از محصولات دانش‌بنیان این حوزه در چنین بخش‌هایی بهره ببریم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ما نیازهای صنعت برق را برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کردیم، اضافه کرد: یکی از نیازمندی‌های ما استفاده از کنتورهای هوشمند است؛ چرا که این کنتورها قیمت‌های بالایی دارند و به نظر می‌رسد که شرکت‌های فناور برای این منظور وارد عرصه تولید شوند و با قیمت پایین‌تری این محصول را عرضه کنند.

وی محصولاتی برای کاهش تلفات از کابل‌های خودنگهداری در صنعت برق را از دیگر نیازمندی‌های این حوزه نام برد و خاطر نشان کرد: از سوی دیگر برخی تجهیزات برای مانیتورینگ در صنعت برق فرسوده هستند و شرکت‌هایی که در این عرصه‌ها وارد حوزه تولید شوند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ما لیستی از نیازهای صنعت برق را بر اساس استراتژی‌ها تهیه کردیم و نیازهای‌ ما مشخص است، تاکید کرد: ما به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد داریم و در این راستا برای آنکه این شرکت‌ها در مناقصات امتیازات لازم را کسب کنند و همچنین برای تولید اولین بار تجهیزات مورد نیاز صنعت برق برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد شبکه ما طول عمر بالایی دارند که می‌توانیم با توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان این مشکل را برطرف کنیم، خاطر نشان کرد:  به هر حال آمادگی استفاده حداکثری از توانمندی داخل و انتقال دانش فنی در صنعت برق را داریم.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا