• چگونه-تصاویر-جعلی-را-شناسایی-کنیم؟ شنبه 11 اسفند 1397 - 09:11:54

انتشار یک تصویر به معنی صحت آن نیست

چگونه تصاویر جعلی را شناسایی کنیم؟

سینا‌پرس: امروزه تصاویر جعلی زیادی در اینترنت منتشر می‌شوند و همان‌گونه که فناوری‌های هوش مصنوعی برای جعل تصویر، فیلم و فایل‌های صوتی در حال پیشرفت هستند، باید امکانات توسعه ابزارهای تشخیص سریع و دقیق این جعلیات نیز ارتقا پیدا کنند.

• رادارها-چگونه-کار-می-کنند؟ دوشنبه 06 اسفند 1397 - 09:25:32

گفتگو با رمزی فاراگر به بهانه سالروز اختراع رادار

رادارها چگونه کار می کنند؟

سینا‌پرس: امروزه رادارها نقش مهمی در صنایع مختلفی از جمله حمل و نقل ، تجارت ، صنایع نظامی و ... ایفا می کنند . در گفتگویی کوتاه با رمزی فاراگر ، عضو ارشد محققان آزمایشگاه دانشگاه کمبریج ، نحوه عملکرد رادارها مورد بررسی قرار گرفته است.

• روبات‌ها؛-موزه-روبات‌ها-را-می‌سازند یکشنبه 05 اسفند 1397 - 08:00:49

گزارش تصویری از موزه روبات‌ها

روبات‌ها؛ موزه روبات‌ها را می‌سازند

سینا‌پرس: شهر سئول به‌زودی شاهد یکی از عجیب‌ترین پروژه‌های معماری در جهان خواهد بود که بر اساس آن قرار است موزه ویژه روبات‌ها و علوم روباتیک توسط خود روبات‌ها ساخته‌شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. طراح این پروژه یک معمار اهل ترکیه است.

• نگاه-هفته-به-مجلات-علمی-جهان دوشنبه 29 بهمن 1397 - 07:41:34

گشتی در دنیای پژوهش‌های جدید علمی

نگاه هفته به مجلات علمی جهان

سینا‌پرس: دنیای علم در هفته گذشته شاهد دستاوردهای متعددی از تحقیقات پژوهشگران بود که بسیاری از آن‌ها در مجلات علمی مختلف به چاپ رسیده‌اند و می‌توانند موردتوجه جامعه علمی قرار گیرند. در این گزارش به بررسی منتخب مجلات منتشرشده از تاریخ 11 تا 17 فوریه می‌پردازیم.

• مقصر-MS-چندشکلی-بودن-این-ژن-است؟ یکشنبه 28 بهمن 1397 - 09:57:23

محققین در نشریه انگلیسی‌زبان پژوهشگاه رویان پاسخ دادند:

مقصر MS چندشکلی بودن این ژن است؟

سینا‌پرس: یافته‌های یک پژوهش مهم که در Cell Journal، نشریه انگلیسی‌زبان جهاد دانشگاهی انتشار یافته‌اند، به شکلی ویژه، ارتباط چندشکلی بودن ژن‌های تولیدکننده پروتئین‌های موسوم به شوک حرارتی را با بیماری MS در ایرانیان زیر ذره‌بین برده‌اند.

• هوش-مصنوعی،-آینده-علم-را-تغییر-می‌دهد یکشنبه 28 بهمن 1397 - 08:00:44

پیش‌بینی شرایط کره زمین به کمک یادگیری عمیق

هوش مصنوعی، آینده علم را تغییر می‌دهد

سینا‌پرس: تیمی از پژوهشگران آلمانی در مطالعات خود دریافتند که هوش مصنوعی و یادگیری عمیق نقش مهمی در شکل‌گیری آینده دنیای علم و به‌ویژه تفسیر اطلاعات زیست‌محیطی و مسائل مرتبط با کره زمین ایفا می‌کند.

• تازه‌های-فناوری-خودرو-در-نمایشگاه-ژنو پنج شنبه 25 بهمن 1397 - 09:00:05

برای بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروی جهان آماده شوید

تازه‌های فناوری خودرو در نمایشگاه ژنو

سینا‌پرس: تا کمتر از یک ماه دیگر؛ بزرگ‌ترین رویداد جهان خودرو در سطح بین‌المللی شروع به کار کرده و تمامی غول‌های دنیای خودرو در این نمایشگاه از محصولات جدید خود رونمائی خواهند کرد. در این گزارش به بررسی برخی از این خودروها خواهیم پرداخت.

• تفاوت-اخبار-جعلی-و-واقعی-چیست؟ یکشنبه 21 بهمن 1397 - 08:00:18

چگونه در فضای مجازی اخبار واقعی را تشخیص دهیم؟

تفاوت اخبار جعلی و واقعی چیست؟

سینا‌پرس: کارشناسان امنیت شبکه‌های اجتماعی ضمن ابراز نگرانی نسبت به شیوع اخبار جعلی در این شبکه‌ها، راهکارهایی برای شناسایی اخبار جعلی پیشنهاد می‌دهند. درعین‌حال شبکه‌های اجتماعی نیز در حال انجام اقداماتی جهت مهار انتشار این اخبار هستند.

• هوش-مصنوعی-متکی-به-فناوری-ابری-است جمعه 19 بهمن 1397 - 08:05:45

گوگل و آینده علم، هوش مصنوعی و فناوری ابری

هوش مصنوعی متکی به فناوری ابری است

سینا‌پرس: دانشمندان گوگل اعتقاددارند که هوش مصنوعی متکی به فناوری ابری است و استفاده از این فناوری با کامپیوترهای امروزی امکان‌پذیر نبوده و برنامه‌های کاربردی و جالب هوش مصنوعی به ساختارهای مدل نیاز دارند که حتی در شرایط امروز، نیازمند آموزش‌های فشرده‌ای هستند.

• سیستم‌های-جهانی-از-کنترل-خارج‌شده‌اند چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 08:00:53

چگونه سیستم‌های جهانی را به حالت عادی برگردانیم؟

سیستم‌های جهانی از کنترل خارج‌شده‌اند

سینا‌پرس: جهان امروز ازنظر ساختارهای مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فناورانه و زیست‌محیطی در معرض خطراتی جدی بوده و از حالت تعادل خارج‌شده است. کارشناسان نسبت به این موضوع هشدار داده و خواستار اتخاذ تصمیماتی جدی برای ایجاد نظم دوباره شده‌اند.