فناوری های برتر

ابرباتری های 8000 میلی آمپری با 615 ساعت شارژ

محققان با ساخت باتری برای گوشی Oukitel WP5 رکورد تولید ارزان ترین باتری بزرگ گوشی اندروید 10 را شکستند.

گرم کردن سلول های سرطانی با نانوذرات

شیمی درمانی با روش جدیدی که در آن نانوذرات مغناطیسی سلول های سرطانی را گرم می کنند، می تواند تا 34 درصد مؤثر عمل کند.

منتظر خودروی ساخت اپل باشید

اطلاعات منتشر شده از سوی غول فناوری اپل نشان می دهد این شرکت پس از ساخت آی پاد، آی پد، آیفون و ... به سراغ آی کار یا خودروی برقی خاص خود رفته و قرار است نخستین نسخه خودروی هوشمند اپل تا سال ۲۰۲۴ به بازار ارائه شود.

استارلینک اجرایی می شود

ایلان ماسک، مدیر شرکت SpaceX طی برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است سال آینده پروژه اینترنت ماهواره ای خود موسوم به «استارلینک» را در ایالت می سی سی پی اجرایی کند.

فناوری های فضایی در خانه ما

بسیاری از فناوری هایی که امروزه در زندگی روزمره از آن ها استفاده می کنیم، ماحصل تلاش دانشمندان برای اجرای بهتر ماموریت های فضایی است و در حقیقت این تکنولوژی های فضایی پس از گذشت چند دهه وارد زندگی روزمره مردم شده اند.

تشخیص کرونا به کمک حلقه انگشتر هوشمند

حلقه اورا ساخته شده توسط یک شرکت فلاندی قادر است تا با ثبت افزایش دمای بدن یا همان تب حتی در حالت جزئی به تشخیص بیماری کووید ۱۹ که مهمترین علامت آن تب است، بپردازد. این حلقه تب بسیار جزئی در افرادی که مبتلای بدون علائم هستند را نیز تشخیص می دهد.

آغاز فرایند مطالعه نمونه خاک سیارک ریوگو

سازمان فضایی ژاپن در حال بررسی و مطالعه نمونه خاک منتقل شده توسط کاوشگر Hayabusa-2 است که از سطح سیارک فضایی ریوگو برداشته شده است. بررسی این نمونه ها امروز توسط ژاپن آغاز شده و بخشی از آن جهت انجام مطالعه به سایر آژانس های فضایی داده می شود.

مشاهده تصاویر سه بعدی در نمایشگرهای دو بعدی

اپل در حال توسعه سیستمی است که بتواند محیط های واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی را از محتوای ویدئوی صاف و مسطح نمایش دهد و به کاربران امکان دهد صحنه های سه بعدی را در ویدئوهای دو بعدی جستجو کنند.

روبات درمانگر کرونا در مصر ساخته شد

یک جوان مصری موفق به اختراع یک روبات درمانگر شده که علاوه بر انجام آزمایش PCR برای تشخیص کووید ۱۹، اندازه گیری دما و سایر عملکردهای حیاتی بیمار، قادر به انجام سونوگرافی و اکوکاردیوگرام است.

عرضه پهپاد 20تنی رادار گریز به ارتش های جهان

روز گذشته مقامات ارشد دولتی روسیه از پهپاد جدید این کشور که 20 تن وزن داشته و قابلیت حمل انواع سلاح های جنگی را دارد، رونمایی کردند. این هواپیمای بدون سرنشین قابلیت رادار گریزی کامل را داشته و تا هزار کیلومتر در ساعت سرعت دارد.