• الگوریتم-های-هوش-مصنوعی-قدرتمند-تا-2030- یکشنبه 14 بهمن 1397 - 18:56:23

پروفسور ریچارد ساتن عنوان کرد:

الگوریتم های هوش مصنوعی قدرتمند تا 2030

سینا‌پرس: ریچارد ساتن، استاد دانشگاه آلبرتا (کانادا) از پایه گذاران یادگیری تقویتی معتقد است که دستیابی به الگوریتم های قوی هوش مصنوعی تا سال 2030 محقق خواهد شد.

• نقطه-مشترک-علم-و-طنز یکشنبه 14 بهمن 1397 - 07:28:19

تلفیق علم و طنز به کمک هوش مصنوعی

نقطه مشترک علم و طنز

سینا‌پرس: نتایج یافته‌های پژوهشگران، گویای این موضوع است که تلفیق مناسب و هوشمندانه رگه‌های طنز و شوخ‌طبعی با مسائل علمی و موضوعات جدی سبب تأثیرگذاری و جذابیت بیشتر می‌شود. به همین دلیل دانشمندان درحال‌توسعه هوش مصنوعی برای تلفیق علم و طنز به روش مناسب هستند.

• تنهایی،-ارمغان-همراه-شدن-با-فناوری-و-مدرنیته شنبه 13 بهمن 1397 - 17:10:11

همه گیری جهانی مشکل تنهایی؛

تنهایی، ارمغان همراه شدن با فناوری و مدرنیته

سینا‌پرس: برخی کارشناسان معتقدند که مشکل تنهایی انسان مدرن ناشی از برداشت غلط از پیشرفت های انسان طی سال های اخیر است که انسان را به سوی خودشیفتگی، فردگرایی، و درنهایت، منزوی شدن بیشتر سوق داده است.

• نانوماده‌ای-برای-حذف-سرب-از-آب شنبه 13 بهمن 1397 - 10:40:22

توسط محققین ایرانی سنتز شد

نانوماده‌ای برای حذف سرب از آب

سینا‌پرس: محققان کشور در پژوهشی که نتایج آن در نشریه انگلیسی‌زبان جهاد دانشگاهی، IJCCE منتشرشده، نوعی نانوکمپوزیت قابل بازیافت تولید کرده‌اند که به شکلی دوستدار محیط زیست می‌تواند فلز سنگین سرب را از آب‌ها حذف کند.

• با-رقبای-تسلا-آشنا-شوید پنج شنبه 11 بهمن 1397 - 08:31:11

خودروی‌هایی که تسلا را به چالش می‌کشند

با رقبای تسلا آشنا شوید

سینا‌پرس: شرکت خودروسازی تسلا را می‌توان یکی از شرکت‌های پیشرو درزمینهٔ ساخت و توسعه خودروهای الکتریکی محسوب کرد. اگرچه این شرکت در سال جاری؛ مدل سدان جدید خود با عنوان تسلای مدل 3 روانه بازار می‌کند، اما این خودرو دارای رقبای فراوانی خواهد بود.

• وای-فای-را-فراموش-کنید،-اینترنت-به-کابل-وابسته-است چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 08:00:54

اهمیت کابل‌های بین‌قاره‌ای و خطر آسیب دیدن آن‌ها

وای فای را فراموش کنید، اینترنت به کابل وابسته است

سینا‌پرس: اخیراً با قطع اینترنت جزایر تونگا در اقیانوسیه، کارشناسان نسبت به آسیب‌پذیر بودن زیرساخت‌های اینترنت هشدار دادند. دلیل این موضوع، قطع کابل‌های زیردریایی این کشور بود که موجب شد تا بار دیگر اهمیت کابل‌های دریایی در اتصال جهان به یکدیگر مشخص شود.

• علم-نباید-هیولا-بسازد سه شنبه 09 بهمن 1397 - 08:00:26

علم بدون اخلاق منجر به خلق فرانکشتاین می‌شود

علم نباید هیولا بسازد

سینا‌پرس: در پی انجام آزمایش‌های جدید ژنتیکی و ویرایش ژنتیکی جنین انسان و در پی آن ایجاد شبیه‌سازی ژنتیکی روی میمون‌ها در چین، کارشناسان نسبت به رعایت اخلاقیات در علم هشدار داده و نسبت به خلق هیولای فرانکشتاین در دنیای واقعی ابراز نگرانی کردند.

• مقصر-اعتیاد-کودکان-به-فناوری-کیست؟ دوشنبه 08 بهمن 1397 - 17:47:58

مدارس یا والدین؛

مقصر اعتیاد کودکان به فناوری کیست؟

سینا‌پرس: اعتیاد کودکان به فناوری های جدید، یکی از جنبه های تاریک این حوزه محسوب می شود؛ به اعتقاد برخی متخصصان، فناوری ها بیش از آنکه برای کودکان مفید باشند، بر توانایی های یادگیری آنها اثر منفی می گذارند.

• چگونه-ویدئوهای-جعلی-را-تشخیص-دهیم؟ دوشنبه 08 بهمن 1397 - 08:55:29

اخبار جعلی می‌توانند در قالب ویدئو باشند

چگونه ویدئوهای جعلی را تشخیص دهیم؟

سینا‌پرس: انتشار گسترده اخبار جعلی، یکی از معضلات شبکه‌های مجازی است و در این میان فناوری‌های مدرن به منتشرکنندگان اخبار مجازی امکان ساخت و تهیه ویدئوهای غیرواقعی می‌دهد. در این یادداشت به بررسی راهکارهای تشخیص ویدئوهای جعلی می‌پردازیم.

• حرکت-جت‌های-آینده-با-نفت‌سفید-و-الکل سه شنبه 02 بهمن 1397 - 10:26:58

IJCCE، مجله بین‌المللی جهاد دانشگاهی منتشر کرد:

حرکت جت‌های آینده با نفت‌سفید و الکل

سینا‌پرس: سوخت‌های سازگار با محیط زیست که بتوانند در صنایع حمل‌ونقل هوایی مورد استفاده قرار بگیرند، امروزه با توجه به شرایط ناگوار زیست‌محیطی، دارای اهمیت دوچندانی شده‌اند. محققین بین‌المللی بدین منظور، مخلوط نفت سفید و الکل را آزمایش کرده‌اند.