رایانه ۹ دلاری ساخته می شود

ایده جدید CHIP که از آن به عنوان رقیبی تازه برای Raspberry Pi در عرصه طراحی و ساخت رایانه های ارزان قیمت یاد می شود چیزی نزدیک به دو میلیون دلار کمک مالی جهت تبدیل شدن به یک فناوری جدید و کاربردی جذب کرده است.طی هفته های اخیر حدود ۴۰ هزار تن از سراسر جهان بودجه کلی بالغ بر دو میلیون دلار برای راه اندازی پروژه ساخت رایانه های ارزان قیمت ۹ دلاری ارایه کرده اند.

این رایانه ارزان قیمت ابعاد مختصری داشته و به راحتی در کف دست جای می گیرد. CHIP به پردازشگر ۱ گیگاهرتزی و RAM ۵۱۲ مگابایتی مجهز بوده و از حافظه داخلی ۴ گیگابایتی نیز بهره می برد.در این فناوری جدید از سیستم عامل لینوکس استفاده شده است. وای فای، بلوتوث و پورت ویدئو به همراه تطبیق دهنده های VGA و HDMI از دیگر بخش های تشکیل دهنده این رایانه ارزان قیمت به شمار می آید.

ارزان تمام شدن ساخت این رایانه جدید به همکاری پروژه با شرکت چینی « Allwinner Technology» مربوط می شود. این شرکت تخصص ویژه ای در طراحی و تولید تراشه های مختلف و از جمله نمونه ای ارزان قیمت دارد.

به گزارش مهر ، از جمله آپشنهایی که برای این رایانه جدید در نظر گرفته شده می توان به نمایشگر لمسی ۴.۳ اینچی، صفحه کلید و باتری با قابلیت نگهداری تا ۵ ساعت شارژ اشاره کرد که در این صورت مورد نظر چیزی میان Game Boy و بلک بری بوده و قیمتی بیشتر از ۹ دلار خواهد داشت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا