اولین ماموریت راکت Angara-A5 در سال ۲۰۱۶

رئیس مرکز فضایی خرونیچف گفت: «  پرتاب راکت آنگارا-ای5 در سال 2016 انجام خواهد شد و همه چیز به دستگاه‌های فضایی بستگی دارد و این پرتاب، یک پرتاب تجاری خواهد بود.»

وسایل پرتاب فضایی خانواده آنگارا از سال 1995 در حال توسعه است. آژانس فضایی فدرال روسیه، پرتاب راکت‌های آنگارا را راهی برای دسترسی مستقل به فضا و فرصتی برای رسیدن به سطح جدیدی از توسعه تکنولوژ‌های فضایی می‌داند.

این راکت که با هدف جایگزینی راکت پروتون و دیگر راکت های دوره شوروی سابق طراحی شده است، نخستین راکتی است که به طور کامل پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توسط روسیه ساخته شده است. روسیه در پنج سال آتی پرتاب‌های آزمایشی متعددی از راکت‌های آنگارا که برای استفاده‌های نظامی و مدنی طراحی شده، انجام می‌دهد که شامل پرتاب فضاپیما است. در واقع برای کل روسیه به ویژه بخش صنعت هوافضا این یک رویداد بزرگ و بسیار مهم است. روسیه همچنان یکی از پیشروها در کاوش‌های فضایی است که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است. اين راکت که با هدف جايگزيني راکت پروتون و ديگر راکت‌هاي دوره شوروي سابق طراحي شده است، نخستين راکتي است که به طور کامل پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي توسط روسيه ساخته شده است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا