عضویت افتخاری سفیر ایران در پژوهشگاه فلسفه آکادمی علوم روسیه

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، حکم 'عضویت افتخاری آکادمی علوم روسیه' روز شنبه درنشست بخش علوم انسانی آکادمی علوم روسیه شامل پنج پژوهشگاه این آکادمی به سفیر ایران اعطا شد. 

دکتر 'ویاچسلاو استیوپین'، دبیر گروه علوم اجتماعی آکادمی علوم روسیه در این مراسم، طی سخنانی اعطای حکم 'عضویت افتخاری آکادمی علوم روسیه' را بالاترین درجه ای که آکادمی علوم روسیه به متخصصان خارجی اعطا می کند، عنوان وخاطرنشان کرد که دکتر مهدی سنایی سومین دریافت کننده این حکم از سوی پژوهشگاه یاد شده می باشد.

دکتر 'عبدالسلام حسین اف'، رییس پژوهشگاه فلسفه آکادمی علوم روسیه نیز اعطای حکم عضویت افتخاری آکادمی علوم روسیه به سفیر کشور ایران را تقدیر از تلاش های علمی وی دانست.

حسین اف خاطرنشان کرد: با تصمیم گروه دانشمندان پژوهشگاه فلسفه آکادمی علوم روسیه و به دلیل سابقه تدریس سه ساله دکتر سنایی در این پژوهشگاه، طی دوران فعالیت ایشان به عنوان رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو (سال های 1378 الی 1382) و جایگاه دانشگاهی و اجتماعی ایشان و همچنین فعالیت های پژوهشی گسترده وی در ارتقاء روابط علمی و دانشگاهی دو کشور طی سال های گذشته ،این حکم به ایشان اعطاء گردید.

در افتتاح این مراسم، آقای دکتر سنایی درسخنرانی علمی یک ساعته با موضوع ' ایران در نظام جهانی' که به زبان روسی ایراد گردید ، در خصوص جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نظام جهانی، محورهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت آقای دکتر روحانی، و روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ایراد سخنرانی پرداخت.

سفیر کشورمان به سؤالات مطروحه از سوی شرکت کنندگان در مراسم در خصوص مسایل داخلی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پاسخ گفت.

در این نشست، روساء و تعدادی از دانشمندان و محققان گروه اجتماعی آکادمی علوم روسیه، متشکل از پژوهشگاه های فلسفه، جامعه شناسی، روان شناسی و حقوق شرکت داشتند.
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا