موقعیت خود را با دقت سانتیمتری ردیابی کنید

با این کشف موقعیت و جهت‌یابی جهانی به مراتب دقیق‌تر از آنچه در حال حاضر در یک دستگاه تلفن همراه می‌تواند در دسترس باشد، فراهم می‌شود.

این سیستم جدید امکان تحویل بارهای مشتری توسط وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین به هر نقطه و فعال کردن فناوری اجتناب از برخورد اتومبیل‌ها را فراهم می‌کند و اجازه می دهد که هدست‌های واقعیت مجازی در محیط بیرون هم استفاده شوند. جی.پی.اس جدید با دقت سانتیمتری به همراه دوربین گوشی هوشمند می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد تا بلافاصله یک نقشه سه بعدی از محیط اطراف کاربر را ایجاد کند و شعاع محدوده‌ای که می‌توان در آن بازی‌های واقعیت مجازی را انجام داد را گسترش می‌دهد. در حال حاضر، واقعیت مجازی از سیستم جی.پی.اس بهره نمی‌برد، به همین دلیل بازی‌های آن به داخل خانه و معمولا شعاع شصت تا نود سانتی‌متری محدود می‌شود.

سیستم‌های موقعیت‌یابی با دقت سانتی‌متری در حال حاضر در زمین شناسی و نقشه‌برداری استفاده می‌شوند اما آنتن‌های مورد استفاده در این سیستم‌ها برای استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه بیش از حد بزرگ و پرهزینه هستند. به این دلیل پژوهشگران یک نرم افزار قدرتمند و حساس گیرنده جی.پی.اس طراحی کردند که می‌تواند از آنتن‌های موجود در دستگاه‌های تلفن همراه و با اندازه‌گیری‌های فاز کریر برای موقعیت‌یابی با دقت سانتی‌متری استفاده کند که قبلا ممکن نبود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا